PREMA MERRIAM-WEBSTERU /

Imamo novu riječ godine! Vole ju Musk, princ Harry i Taylor Swift. 'Cijenimo ju više kad ju dovodimo u pitanje'

Image
Foto: Shutterstock / Ilustracija

Svake godine izdavačka kuća Merriam-Webster objavljuje riječ godine. U 2022. to je bila riječ "gaslighting" koja označava čin ili naviku namjernog dovođenja druge osobe u zabludu zarad vlastite koristi, dok je 2021. obilježila riječ cjepivo. Očekivano, 2020. godine korisnici interneta najviše su pretraživali riječ pandemija koja je postala i riječ te godine

27.11.2023.
14:12
Shutterstock / Ilustracija
VOYO logo

Izdavačka tvrtka Merriam-Webster poznata po svojim rječnicima odabrala je riječ "autentično" kao riječ godine, piše CNN.

Prema podacima online rječnika, zadnjih nekoliko godina se dosta pretraživala ova riječ, no 2023. je zabilježen "znatan porast" zahvaljujući "pričama i razgovorima o umjetnoj inteligenciji, kulturi poznatih i slavnih te društvenim medijima", navode.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"U 2023. godini vidimo svojevrsnu krizu autentičnosti", objasnio je glavni urednik Merriam-Webstera Petar Sokolowski za Associated Press. "Pokazalo se da autentičnost cijenimo još više kada je dovodimo u pitanje", dodao je.

Image
'NOW AND THEN' /

Umjetna inteligencija okupila Beatlese: 53 godine nakon raspada objavljena njihova posljednja pjesma

Image
'NOW AND THEN' /

Umjetna inteligencija okupila Beatlese: 53 godine nakon raspada objavljena njihova posljednja pjesma

Razlog zbog kojeg su mnogi pretraživali ovaj pojam je taj što riječ autentičan ima više značenja. Kako ističu na web stranici rječnika, autentičan može značiti da nešto "nije lažno ili nije imitacija", ali i s druge strane da je netko "vjeran vlastitoj osobnosti, duhu i karakteru". Autentično također može značiti da je nešto vrijedno prihvaćanja ili vjerovanja s obzirom na to da je utemeljeno na činjenicama.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Sinonim za ovu riječ je "stvaran", što se smatra poželjnom karakteristikom.

Merriam-Webster također napominje da je autentičan izraz koji su popularizirale slavne osobe poput Lainey Wilson, Sam Smith i Taylor Swift koji su ove godine punili naslovnice svojim izjavama o traženju "autentičnog sebe".

U godini umjetne inteligencije u kojoj je platforma poput ChatGPT-ja strelovito rasla te su je deseci milijuna koristili, slavne face poput Taylor Swift i princa Harryja "jurili su" za autentičnošću u svojim djelima.

Fan ove riječi je i milijarder Elon Musk koji je ranije istaknuo da bi ljudi trebali biti "autentičniji" na društvenim mrežama. U veljači je u Dubaiju prozvao čelnike kompanija, političare i ministre da "govore autentično" na društvenim mrežama tako da sami vode svoje profile na društvenim mrežama.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

No, njegovi vapaji za autentičnošću su pod povećalom nakon njegova preuzimanja Twittera pa se tako sada popularna plava kvačica, odnosno sinonim autentičnosti na toj društvenoj mreži, sada može kupiti.

Uspon umjetne inteligencije također je zamaglio granice između onoga što je stvarno i onoga što nije zbog čega slavne osobe i brendovi sve više na društvenim mrežama žude za dokazivanjem autentičnosti.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Možemo li vjerovati da je učenik zaista napisao neki rad? Možemo li vjerovati da je političar smislio neku izjavu? Više ne vjerujemo slijepo svemu što vidimo", poručio je Sokolowski. "Ponekad ne vjerujemo vlastitim očima ili ušima. Sada prepoznajemo da je i autentičnost izvedba sama po sebi", ističe.

Osim ove riječi, ove se godine po pretraživanjima istaknula i riječ "deepfake" koja je usko vezana uz umjetnu inteligenciju. Merriam-Webster ju definira kao "sliku ili snimku koja je uvjerljivo izmijenjena i manipulirana kako bi predstavila da netko nešto radi ili govori što ta osoba nije učinila ili izgovorila".

Među riječima koje su bile blizu da postanu riječi godine je "X" čiji je broj pretraživanja naglo skočio u srpnju nakon Muskova rebrendiranja Twittera i mijenjanja naziva te društvene mreže. Tu je još akronim EGOT koji označava svojevrsni "grand slam" nagrada u glumačkom svijetu sastavljen od naziva nagrade Emmy, Grammy, Oscar i Tony.

Svake godine izdavačka kuća Merriam-Webster objavljuje riječ godine. U 2022. to je bila riječ "gaslighting" koja označava čin ili naviku namjernog dovođenja druge osobe u zabludu zarad vlastite koristi, dok je 2021. obilježila riječ cjepivo. Očekivano, 2020. godine korisnici interneta najviše su pretraživali riječ pandemija koja je postala i riječ te godine.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

POGLEDAJTE VIDEO: Taylor Swift opet osvaja Brazil nakon smrti obožavateljice: 'Mislili smo da ćemo se onesvijestiti'

Dosje jarak
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo