Kinu su prošlog tjedna posjetili vicepremijer crnogorske vlade Igor Lukšić i ministar prometa Andrija Lompar.
Kineskim ulagačima su, od aktualnih projekata u Crnoj Gori, zanimljivi zaobilaznica oko Budve za koju je već potpisan sporazum, a neslužbeno se spominje i njihovo zanimanje za Jadransko-jonsku autocestu, javila je podgorička agencija MINA pozivajući se na vladine izvore.
Međutim, navode mediji, nije isključeno da se Kina pojavi i kao posljednji adut crnogorske vlade za gradnju autoceste Bar-Boljari.
Problem za Kinu i njene tvrtke je to što svi vredniji projekti u Crnoj Gori zahtijevaju raspisivanje tendera i realiziraju se po modelu privatnog-javnog partnerstva. Kina, međutim, nema privatnih tvrtki u ovom području i one ne sudjeluju na tenderima. S druge strane, prednost je to što Kina za sve te projekte može osigurati puno financiranje i s državama zaključuje državne sporazume. Za Crnu Goru bi posebno bio zanimljiv aranžman za autocestu, jer bi Kinezi osigurali novac, a imaju i dosta iskustva u takvim poslovima.
Kako je priopćeno iz vlade u Podgorici, Crna Gora bi u sljedećem razdoblju mogla zaključiti nove i mnogo vrednije aranžmane s Kinom i njenim ulagačima.
Crnogorsko Ministarstvo prometa i pomorstva kupilo je u listopadu prošle godine, u svrhu obnove pomorske flote, dva kineska broda vrijedna oko 55,76 milijuna dolara. Iz Ministarstva je tada objašnjeno da je kupnja brodova realizirana dobivanjem kineskih kredita, koji su dvostruko bolji od komercijalnih, a koje vlada te države daje kao pomoć u razvoju prijateljskim zemljama.
Prethodni članci:
arti-201003040764006 arti-201003120486006 arti-201002240209006