Prodaja novih osobnih automobila u Srbiji je u prvih šest mjeseci ove godine porasla za 21,18 posto u odnosu na isto razdoblje lani, a prema podacima, najviše vozila prodano je u mjesecu travnju.
Prodaja osobnih vozila porasla je 19,69 posto, a najprodavanija marka bila je Škoda. Slijede Toyota, Volkswagen, Renault 907, Hyundai 844, KIA 822, zatim BMW i Dacia.
Prvi izbor su benzinci koji čine udio od 48,33 posto tržišta, a slijede vozila na benzinsko-električni hibridni pogon (21,50 posto). Dizelaši su na trećem mjestu s 19,53 posto, a osobna vozila s "tvorničkim plinom", ugrađenim LPG pogonom i benzinskim motorom zauzela su 2,10 posto tržišta.
SUV-ovi (mali, srednji i veliki) daleko su najprodavaniji kada se uspoređuju vozila po klasama. Srednji SUV-ovi zauzimaju čak 23,12 posto tržišta, mali SUV-ovi 12,37 posto, a veliki SUV-ovi 6,63 posto. Ukupno SUV-ovi su u ovom razdoblju činili 42,12 posto tržišta u Srbiji po prodaji.
Vozila C klase (C1+C2) imaju tržišni udio od 19,53 posto, B klasa 9,75 posto, D klasa (D1+D2) 3,95 posto, A klasa 2,45 posto.
Najprodavaniji osobni automobili u takozvanom premium segmentu bili su BMW, zatim Mercedes-Benz i Audi, a slijede Volvo, Land Rover, Porsche, Maserati, Lexus, Jaguar. Prodano je i pet Lamborghinija, tri Ferrarija, dva Bentleyja i jedan Rolls-Rolls 1 vozilo.
Za donekle usporedbu, Hrvatska u prvih devet mjeseci ove godine također bilježi rast znatan rast prodaje automobila - 12,1 posto u usporedbi s istim razdobljem lani.
Najviše su se kupovala vozila marke Škoda, a slijede Volkswagen, Renault, Toyota i Opel.
Najprodavaniji model u rujnu bila je Škoda Octavia, slijedi Renault Clio, na trećem mjestu je Volkswagen Tiguan, a četvrti MG ZS.
Benzinci i dalje dominiraju tržištem s 53,8 posto udjela, a sve su popularniji hibridi (22,8 posto udjela). Dizelaši čine 18,4 posto tržišnog udjela, a električna vozila 3,1 posto.
POGLEDAJTE VIDEO Blagdanski šoping u Sloveniji: Isplati li se?