'U NJENOJ CIJENI IMA PUNO STRAHA' / Bivši ministar gospodarstva: 'Nafta nije toliki problem, više je noćna mora za Rusiju nego za svijet'

Image
Foto: Duško Jaramaz/PIXSELL

'Kod ovako visoke cijene benzina država može vrlo lako nadoknaditi gubitke smanjenjem trošarina kroz PDV'

9.3.2022.
17:35
Duško Jaramaz/PIXSELL
VOYO logo

Bivši ministar gospodarstva, Goranko Fižulić, komentirao je posljedice koje će po gospodarstvo imati rat u Ukrajini.

"Nafta je najtrgovaniji tržišni instrument i u njenoj cijeni ima i puno straha i puno nepoznanica vezanih s budućom sudbinom ruske nafte na svjetskom tržištu. Kada se gleda globalno, Rusija proizvodi 10-11 posto svjetskih količina, raspolaže sa šest posto svjetskih rezervi. Nafta koju Amerikanci kupuju iz Rusije je zanemariva, za razliku od Europe koja kupuje nešto više od četvrtine svojih količina u Rusiji. Nafta nije toliki problem, daleko je više noćna mora za Rusiju, nego za svijet", rekao je Fižulić za N1 pa je onda i objasnio zašto:

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Tih 5-7 posto je relativno brzo nadomjestivo, i to na nekoliko načina. Van tržišta je Venezuela i Iran. Venezuela raspolaže sa 17 posto dokazanih rezervi, a trenutno proizvodi pola posto. Nadomjestiti ruske količine je daleko manji problem, nego nadomjestiti plin u Europi i ruska nafta nikad neće u potpunosti biti eliminirana. Stvarno se može dogoditi da za godinu dana Europa i Amerika neće kupovati rusku naftu i to će imati enormnih ekonomskih posljedica na Rusiju", rekao je Fižulić.

Image
MNOGI SU LJUTITI I PESIMISTIČNI /

Zbog rata u Ukrajini drastično poskupljuje gorivo u cijeloj Europi: 'Mislim da ništa od odlaska na more...'

Image
MNOGI SU LJUTITI I PESIMISTIČNI /

Zbog rata u Ukrajini drastično poskupljuje gorivo u cijeloj Europi: 'Mislim da ništa od odlaska na more...'

'Država može lako nadoknaditi gubitke smanjenjem trošarina kroz PDV'

"Što se tiče Rusije, problem je koliko država opterećuje cijenu benzina. Kod ovako visoke cijene benzina država može vrlo lako nadoknaditi gubitke smanjenjem trošarina kroz PDV. Ona samo treba pokazati volju da smanji trošarine i na taj način će u bitnom utjecati na cijenu goriva", rekao je Fižulić.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Komentirajući činjenicu da je cijena goriva u Hrvatskoj bliža cijenama u razvijenijim europskim zemljama, dok je u Mađarskoj, primjerice, znatno niža, Fižulić je rekao da mađarski premijer Viktor Orban dobro pazi da zaštiti svoje glasačko i biračko tijelo. "On je zamrzavanjem marži i cijena energenata i hrane pokušao ograničiti rast cijena u Mađarskoj", dodao je.

Upitan koliko bi se stvar promijenila da je INA sačuvana u hrvatskom vlasništvu, Fižulić je rekao da se tu može povući analogija s HEP-om. "Država i Vlada jednostavnom odlukom mogu donijeti kolika je cijena struje i ne obazirati se kolika je ona u Europi. Tako bi se moglo i s naftom, samo je pitanje tko bi platio razliku koja bi nastala", rekao je Fižulić.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
TOMA
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo