Google planira medijima u sljedeće tri godine platiti milijardu dolara za sadržaj, rekao je u četvrtak izvršni direktor Sundar Pinchai, popuštajući pritisku medijskih tvrtki.
Izdavači se već dugo bore s najpopularnijom svjetskom internetskom tražilicom, tvrdeći da im mora platiti za korištenje sadržaja. Najglasnije su među njima europske medijske grupe.
Google najavio novi proizvod - News Showcase
Pinchai je u četvrtak najavio novi proizvod, Google News Showcase, koji će prvo predstaviti u Njemačkoj, nakon potpisanog sporazuma o plaćanju sadržaja s nekoliko medija, uključujući Der Spiegel, Stern i Die Zeit. Slijedi predstavljanje Google News Showcasea u Belgiji, Indiji, Nizozemskoj i drugim zemljama. Interes je pokazalo oko 200 izdavača iz Argentine, Australije, Britanije, Brazila, Kanade i Njemačke a Google je već potpisao sporazum o plaćanju sadržaja s brazilskim Folha de S. Paulon, Bandom i Infobaeom.
"Prema ovoj financijskoj obvezi, našoj najvećoj do sada, izdavačima ćemo platiti kreiranje i uređivanje visokokvalitetnog sadržaja za različite vrste internetskih vijesti", naveo je Pichai na blogu.
"Pristup se razlikuje od naših ostalih vijesti jer se oslanja na uredničke odluke pojedinih izdavača koje će priče pokazati čitateljima i kako će ih predstaviti", rekao je Pichai.
Najava sporazuma s medijima razljutila internetske izdavače
Proizvod se temelji na ugovoru o licencama, sklopljenom u lipnju s medijskim grupama u Australiji, Brazilu i Njemačkoj, koji je izazvao tek ravnodušan odgovor Europskog vijeća izdavača. Reakcija Europskog vijeća izdavača na lipanjski sporazum bila je mlaka a u Francuskoj su ga žestoko kritizirali.
Google trenutno pregovara s francuskim izdavačima, a na teškoće je naišao i u Australiji, koja ga želi prisiliti da dijeli prihode od oglašavanja s medijskim tvrtkama, navodi Reuters.
Najava sporazuma s medijima razljutila je neke internetske izdavače, poput stranica s vremenskim prognozama i receptima, koji tvrde da Google šteti njihovim prihodima.