Europski sud presudio je u srijedu protiv njemačkog proizvođača sportske opreme Adidasa u dugotrajnom sporu oko loga s tri pruge, zaključivši da nije dovoljno specifičan da bi uživao pravnu zaštitu.
Njemačka tvrtka za sportsku opremu registrirala je zaštitni znak 2014. za odjeću, obuću i pokrivala za glavu, rekavši da se sastoji od "tri paralelne ekvidistantne pruge jednake širine koje se primjenjuju na proizvod u bilo kojem smjeru". Međutim, to je osporila belgijska tvrtka Shoe Branding Europe, što je rezultiralo desetljeće dugim sporom.
Sud EU donio je prošle godine odluku da je zaštitni znak s dvije trake, onaj tvrtke Shoe Branding, ne može biti zaštićen jer, kako je navedeno u odluci, pruge su previše slične zaštitnom znaku Adidasa.
Prema riječima glasnogovornice Adidasa, stvar se odnosi samo na jednu specifičnu verziju logotipa od 3 pruge. Opsežna zaštita zaštitnih znakova za ostale oblike s tri pruge ostala je nepromijenjena, dodala je prije odluke.
Adidas je pred sudom morao dokazati da je oznaka u cijeloj Europskoj uniji stekla "razlikovni karakter" na temelju njegove uporabe, do te mjere da potrošači jasno poznaju Adidasov proizvod i mogu ga razlikovati od proizvoda druge tvrtke.
"Oznaka nije oznaka uzorka sastavljena od niza redovito ponavljajućih elemenata, nego obična figurativna oznaka", pojasni je sud u odluci.
Sud je također odbacio Adidasovu tvrdnju da je logotip stekao poseban karakter korištenjem u cijeloj EU, ističući da je tvrtka proizvela samo relevantne dokaze u pet od 28 država članica.
Adidas još uvijek može uložiti žalbu Europskom sudu pravde, piše AlJazeera