Europske zrakoplovne i turističke kompanije trebale bi putnicima ponuditi vouchere za letove i turistička putovanja koji su bili otkazani zbog koronavirusa, a koji bi vrijedili najmanje 12 mjeseci, preporuča Europska komisija u cilju poticanja putovanja i turizma u Europi.
Preporuke, koje bi trebale biti objavljene u srijedu i u koje je Reuters imao uvid, predviđaju da se putnicima ponude prihvatljivi voucheri kako ne bi tražili puni povrat novca.
Zrakoplovne kompanije zatražile pomoć
Države članice EU-a zatražile su od Komisije da suspendira pravilo po kojem zrakoplovne kompanije moraju u cijelosti vratiti novac za otkazane letove zbog pandemije covida-19. Nove preporuke ne predviđaju suspenziju tog pravila, nego nude kompromis kako bi se pomoglo tom sektoru u teškoj krizi. Komisija će preporučiti i da države članice jamče za te vouchere u slučaju insolventnosti kompanija, navodi se u dokumentu.
Voucheri bi trebali nuditi jednake usluge i rute, u slučaju leta, te uvjete putovanja kao i originalni booking.
Zrakoplovne kompanije iz cijele Europe, uključujući Lufthansu i Air France-KLM, zatražile su državnu pomoć jer su morale prizemljiti svoje flote zbog pandemije.
Potrošači odlučuju: ili voucher ili puni povrat novca
Kupci koji ne iskoriste vouchere automatski bi dobili povrat novac do 14 dana nakon isteka njihova roka valjanosti. U slučaju vouchera koji vrijede više od godine dana, putnici bi morali zatražiti puni povrat novca do 12 mjeseci nakon izdavanja vouchera, navodi se u dokumentu.
Kako bi se pomoglo najteže pogođenim zrakoplovnim i turističkim kompanijama, EU također poziva organizacije potrošača i putnika na svim razinama da potiču putnike da prihvate vouchere umjesto da traže povrat novca.
Komisija ovime ne suspendira zakon koji štiti prava putnika jer preporuke nisu zakonski obvezujuće. To znači da su potrošači ti koji će odlučiti hoće li prihvatiti voucher ili tražiti puni povrat novca.