EUROPSKA KOMISIJA IDE U BITKU PROTIV RAZLIČITE KVALITETE NAMIRNICA: /

Hoće li njihovi potezi biti dovoljni da razlike nestanu?

Image
Foto: Pixsell/Ilustracija, Željko Lukunić
28.9.2017.
14:01
Pixsell/Ilustracija, Željko Lukunić
VOYO logo

Nakon pritiska zemalja istične i srednje Europe problem tzv. dvojne kvalitete prehrambenih proizvoda dobio je na važnosti u Bruxellesu. Tako je i predsjednik Komisije Jean-Claude Juncker sredinom rujna poručio da "ne može prihvatiti da se ljudima u nekim dijelovima Europe, u srednjoj i istočnoj Europi, prodaju prehrambeni proizvodi niže kvalitete nego u drugim zemljama, iako su ambalaža i robna marka isti". Povjerenica Jourova jučer je poslala sličnu poruku.

"Čuli smo brojne primjedbe potrošača koji primjećuju da su kava, pića ili riblji štapići koje kupuju u lokalnim supermarketima niže kvalitete nego u supermarketima preko granice. Ti su proizvodi u identičnom pakiranju, ali, primjerice, kava sadrži manje kofeina i više šećera. To pitanje shvaćam vrlo ozbiljno i drago mi je da je predsjednik Juncker odlučan u tome da se prekine ta praksa, zabranjena pravom EU-a", kazala je Jourova dodajući kako takvu praksu treba prekinuti te da se ne smije dozvoliti tržište s dvostrukim kriterijima.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Ono što Komisija zasad preporuča zemljama članicama kako bi se problem riješio je iskorištavanje postojećih pravila EU kao što je direktiva o nepoštenoj poslovnoj praksi. Nadalje, Komisija je uložila oko milijun eura kako bi se razvila zajednička metodologija za testiranje proizvoda. Zahvaljujući tome, neće se moći osporavati usporedivost rezultata testiranja u različitim državama članicama, piše Novi list.

Povjerenica Jourova je ustvrdila i da je u kontaktu s proizvođačima i njihovim udruženjima. "Prenijela sam jasnu poruku Komisije. Želimo da podignu razinu kvalitete proizvoda tamo gdje je u ovom trenutku niža. Druga moguća opcija je da ih 'rebrendiraju", kazala je Jourova. No, za nju je opcija – da sastojci ostanu isti, a promijeni se ambalaža – manje prihvatljiva. Navodi da osobne neće pozvati na bojkot potrošače, ali smatra da su oni ključni u rješavanju ovog problema.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Dosje jarak
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo