EUROPSKA KOMISIJA IDE U BITKU PROTIV RAZLIČITE KVALITETE NAMIRNICA: /

Hoće li njihovi potezi biti dovoljni da razlike nestanu?

Image
Foto: Pixsell/Ilustracija, Željko Lukunić
28.9.2017.
14:01
Pixsell/Ilustracija, Željko Lukunić
VOYO logo

Nakon pritiska zemalja istične i srednje Europe problem tzv. dvojne kvalitete prehrambenih proizvoda dobio je na važnosti u Bruxellesu. Tako je i predsjednik Komisije Jean-Claude Juncker sredinom rujna poručio da "ne može prihvatiti da se ljudima u nekim dijelovima Europe, u srednjoj i istočnoj Europi, prodaju prehrambeni proizvodi niže kvalitete nego u drugim zemljama, iako su ambalaža i robna marka isti". Povjerenica Jourova jučer je poslala sličnu poruku.

"Čuli smo brojne primjedbe potrošača koji primjećuju da su kava, pića ili riblji štapići koje kupuju u lokalnim supermarketima niže kvalitete nego u supermarketima preko granice. Ti su proizvodi u identičnom pakiranju, ali, primjerice, kava sadrži manje kofeina i više šećera. To pitanje shvaćam vrlo ozbiljno i drago mi je da je predsjednik Juncker odlučan u tome da se prekine ta praksa, zabranjena pravom EU-a", kazala je Jourova dodajući kako takvu praksu treba prekinuti te da se ne smije dozvoliti tržište s dvostrukim kriterijima.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Ono što Komisija zasad preporuča zemljama članicama kako bi se problem riješio je iskorištavanje postojećih pravila EU kao što je direktiva o nepoštenoj poslovnoj praksi. Nadalje, Komisija je uložila oko milijun eura kako bi se razvila zajednička metodologija za testiranje proizvoda. Zahvaljujući tome, neće se moći osporavati usporedivost rezultata testiranja u različitim državama članicama, piše Novi list.

Povjerenica Jourova je ustvrdila i da je u kontaktu s proizvođačima i njihovim udruženjima. "Prenijela sam jasnu poruku Komisije. Želimo da podignu razinu kvalitete proizvoda tamo gdje je u ovom trenutku niža. Druga moguća opcija je da ih 'rebrendiraju", kazala je Jourova. No, za nju je opcija – da sastojci ostanu isti, a promijeni se ambalaža – manje prihvatljiva. Navodi da osobne neće pozvati na bojkot potrošače, ali smatra da su oni ključni u rješavanju ovog problema.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
pikado
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo