ZBOGOM ZAGAĐIVAČI /

EU kreće u konačni obračun s benzincima i dizelašima: Rokovi su kratki, a priča se i o porezu

Image
Foto: Ivica Galović/PIXSELL

EU bi do 2050. trebala biti klimatski neutralna, a do 2030. bi trebala smanjiti emisije za 55 posto

5.7.2021.
16:17
Ivica Galović/PIXSELL
VOYO logo

Povjerenik za Europski zeleni plani potpredsjednik Europske komisije Frans Timmermans objavio je planove za uvođenje električne mobilnosti. Njegovi prijedlozi uključuju i rok za postupno ukidanje vozila s motorom na unutarnje sagorijevanje te porez na onečišćenje, prenosi HAK revija pisanja Financial Timesa.

Ti su planovi dio veće strategije po kojoj bi Europska unija trebala biti klimatski neutralna do 2050. Tim planovima bi električna vozila trebala biti dostupnija građanima EU, a i ambicija je smanjiti emisije stakleničkih plinova za 55 posto do 2030. u odnosu na 1990. godinu.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Image

Prvi test: VW je brzo naučio, novi ID.4 je jedan od najboljih električnih auta današnjice

Image

Prvi test: VW je brzo naučio, novi ID.4 je jedan od najboljih električnih auta današnjice

Europska unija želi izgraditi i više punionica za električna vozila, jer istraživanja pokazuju kako je 70 posto svih europskih punionica smješteno u Nizozemskoj, Francuskoj i Njemačkoj. Stroži standardi primjenjivat će se na nove automobile koji se prodaju u sljedećih 10 godina, a prema Timmermansovim riječima, autoindustrija je već prihvatila ideju o smanjenju štetnih plinova. No, pitanje je hoće li prihvatiti ideju da dodatno plate za svaki motor koji zagađuje okoliš.

Klimatska neutralnost

Timmermansovi planovi dio su veće klimatske ambicije da EU učini klimatski neutralnom do 2050. godine. Tim planovima Timmermans želi smanjiti troškove električnih vozila i učiniti čistije automobile dostupnima svim Europljanima.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Bruxelles će predstaviti niz mjera u srpnju kako bi se osigurao da EU može smanjiti prosječne emisije CO2 za 55 posto do 2030. u odnosu na 1990. Prema Timmermansu, stroži standardi emisije primjenjivat će se na nove automobile koji se prodaju tijekom sljedećih deset godina. Također, proizvođači automobila trebali bi dodatno platiti za motore koji zagađuju okoliš.

Potrebna većina i sporazum

Bruxelles će 14. srpnja predložiti više od desetak mjera za provođenje ovog cilja u zakonodavstvo. To zahtijeva većinu u Europskom parlamentu te sporazum 27 država članica, prije stupanja na snagu. Vlade siromašnijih članica su se već žalile, jer smatraju da bi to ugrozilo građane s nižim dohotkom, koji ne bi mogli lako prijeći na električna ili ekološki prihvatljivija vozila.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Dosje jarak
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo