Definitivno propao i treći pokušaj zaustavljanja nafte

British Petroleum je u subotu navečer objavio da pokušaj zatvaranja bušotine Deepwater Horizon u Meksičkom zaljevu ubrizgavanjem velikih količina mulja, cementa i gume, tzv.

30.5.2010.
11:21
VOYO logo

Naftna kompanija je najavila novu metodu u pokušajima da zaustavi katastrofalno istjecanje nafte iz bušotine.

"Nismo uspjeli zaustaviti istjecanje nafte i donijeli smo odluku da idemo na novu metodu", izjavio je glavni operativni dužnosnik BP-a Doug Suttles.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

arti-201005130324006Po planu, BP će sada, koristeći se posebnim podmornicama, odsjeći cijev iz koje curi nafta i zatim izravno iznad sigurnosnog ventila postaviti svojevrsni čep. On bi trebalo prikupljati naftu koja će se zatim odvoditi do brodova na površini. Trebat će četiri dana da se taj čep postavi iznad ventila. To je po stručnjacima BP najbolji način da se minimalizira istjecanje nafte, ali se ipak radi samo o privremenom rješenju dok se ne završi bušenje paralelnih bušotina što bi moglo potrajati još dva mjeseca.

"Top kill" je bio treći pokušaj BP-a da zaustavi istjecanje nafte. Prvi je bio postavljanje velikog "zvona" od čelika i betona iznad izvora, ali je propao zbog hvatanja komada leda na zvono čime su mu smanjili težinu i povećali plovnost.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

arti-201005180165006Drugi je pokušaj uključivao stavljanje cijevi promjera 10 centimetara u puknuti cjevovod buštine. BP je tom metodom uspio preusmjeriti dvije petine nafte iz Deepewater Horizona, ali se ta cijev morala maknuti kako bi se napravilo mjesta za "top kill". Četvrta metoda je slična drugoj, ali navodno puno učinkovitija.

Od havarije Deepewater Horizona u Meksičkom zaljevu i početka najgore ekološke katastrofe u povijesti SAD-a prošlo je točno 40 dana.

Prethodni članci:

arti-201005260379006 arti-201005270017006 arti-201005200011006

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
gospodin savršeni aus
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo