Danas je Black Friday ili Crni petak, dan kada trgovački lanci diljem svijeta nastoje privući kupce nevjerojatnim ponudama i sniženjima. No, britansko društvo za zaštitu potrošača Which kaže da tome nije tako. Proveli su istraživanje prošlogodišnjeg Crnog petka i zaključili kako je čak 95 posto artikala dostupno po nižoj ili istoj cijeni nakon Crnog petka, piše BBC.
Proizvodi jeftiniji prije Crnog petka
Analizirane su cijene 83 artikla koja su se prodavala u različitim internetskim i fizičkim trgovinama te su uspoređene cijene šest mjeseci prije i poslije Crnog petka te na sami Crni petak. Rezultati su doveli do zaključaka kako je 61 posto analiziranih artikala imalo nižu ili istu cijenu čak i prije same akcije.
Nižu cijenu tijekom Crnog petka imala su samo četiri artikla obuhvaćena istraživanjem, a nakon Crnog petka nižu ili jednaku cijenu je imalo čak 97 posto kućanskih aparata i 94 posto elektroničkih proizvoda.
"Više puta smo pokazali da trgovačke ponude na Crni petak nisu tako dobre kao što se čine. Vremenski ograničena prodaja može biti dobra prilika za podmetanja, stoga nemojte popustiti pritiscima zbog Crnog petka. Naše istraživanje pokazuje da je ovaj popularni shopping događaj skroman i da ima malo pravih popusta", rekla je Natalie Hitchins iz Whicha.
Svi trgovački lanci dematirali istraživanje
Na udaru istraživanja se posebno našao Amazon, jer su svi prozvodi prodavani tijekom lanjskog Crnog petka imali nižu ili istu cijenu barem šest mjeseci prije akcije. Amazon, kao i sve ostale trgovine obuhvaćene ovim istraživanjem, demantirale su navode Whicha.