'ČOVJEK IZ SJENE': /

Ovo je digitalni stručnjak koji je Trumpa doveo do pobjede

Image
Foto: Screanshoot/YouTube

Brada Parscalea svjetski su mediji prozvali "čovjekom iz sjene" jer je velikim dijelom i pomoću njega Danald Trump osvojio birače na izborima za predjsednika Sjedinjenih Država.

26.11.2016.
12:07
Screanshoot/YouTube
VOYO logo

Do pobjede na izborima za predsjednika Sjedinjenih Država Donalda Trumpa dovela je i činjenica da je iskoristio punu snagu interneta i društvenih mreža. U nju je utrošio gotovo peterostruko više nego li njegova protukandidatkinja Hillary Clinton. No, za dobre internetske rezultatete nije odgovoran sam Trump nego Giles Parscal, tvrtka Brada Parscalea koji je tijekom predsjedničke kampanje bio Trumpov "čovjek iz sjene", piše Sputnik.

Parscale (45) je u Trumpov tim ušao prije šest godina kada mu je ponuđeno da napravi internetsku stranicu za "Trump International reality". Pristao je to odraditi, prema riječima ljudi bliskih Trumpu, za mizernih 100 tisuća dolara. No, upravo taj posao omogućio je poslije Parscaleu da otvori agenciju i zaradi milijune.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

S Parscalom na Trumpovoj kampanji radio je i njegov zet Jared Kushner, koji je oženjen Ivankom, bavi se nekretninama i vlasnik je New York Observera. On je u ambicioznu digitalnu operaciju "Projekt Alamo" uključio i ljude iz Silicijske doline koji su bili tihe pristalice Trumpa te stručnjake za digitalni marketing. No samo je pripremio teren, jednako kao i za prikupljanje novca na društvenim mrežama, dok je sve je u djelo proveo upravo Parscale. U kampanji je u samo dva tjedna prikupljeno 40 milijuna dolara.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Za razliku od ljudi koji su se bavili kampanjom analizirajući ankete po kojima je Trump gubio, Parscale je na temelju svojih posebnih znao kako i u kojem smjeru brzo djelovati kako bi pridobio što više glasova. Čak dva milijuna dolara uloženo je u reklamu na Facebooku, a za dobijanje analitičkih podataka koristišten je "Brand lift", pomoću kojeg je Parscale ocjenjivao učinak propagandne strategije i pratio tko reagira na spotove s Trumpom ili tko mu daje podršku (mogao je odrediti spol, uzrast i druge karakteristike publike).

Tramp je pobijedio, a Parscale je dobio priznanje kao jedan od najboljih u svom zanatu. "Mene je uvijek iznenađivalo što se političari prema tehnologijama odnose kao prema nečemu mističnom, a to su obični instrumenti koji se koriste i u komercijalnoj sferi", izjavio je Parscale.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Dosje jarak
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo