'JAKO UČINKOVITO, A JEFTINO' /

Kupujemo inovativno proteinsko cjepivo: Tvrtka koja ga razvija nada se da će s njim podići pale dionice

Image
Foto: Profimedia

Cjepivo je sada u trećoj fazi ispitivanja, a glasnogovornik Sanofija tvrdi da tvrtka ima dobre šanse da rezultate objavi najranije do kraja posljednjeg kvartala

18.9.2021.
9:50
Profimedia
VOYO logo

Hrvatska Vlada je krenula u nabavku novog, inovativnog cjepiva na proteinskoj bazi, jučer je objavljeno na sjednici Nacionalnog stožera civilne zaštite.

"Naručili smo oko 300.000 doza inovativnog cjepiva. Dosad smo imali vektorska i mRNA, ovo je proteinsko. Najavljuje se da će biti jako učinkovito, a dosta je jeftinije od mRNA. Nije dobro sva jaja staviti u istu košaru", rekao je ravnatelj HZJZ-a Krunoslav Capak te dodao da su druge zemlje isto naručile to cjepivo, od kojih je Njemačka rezervirala najveće količine.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Pretpostavljamo da oni imaju više informacija kad su uzeli toliko cjepiva, pa smo i mi naručili neku manju količinu", istaknuo je Capak i naglasio da se radi o cjepivu sa izuzetno niskom pojavom nuspojava.

Image
HRVATSKA NABAVLJA NOVO CJEPIVO /

Inovativno je, dosta jeftinije i navodno ima jako malo nuspojava: Capak: 'Nije dobro sva jaja staviti u istu košaru'

Image
HRVATSKA NABAVLJA NOVO CJEPIVO /

Inovativno je, dosta jeftinije i navodno ima jako malo nuspojava: Capak: 'Nije dobro sva jaja staviti u istu košaru'

Život nakon neuspjeha?

Za razliku od drugih farmaceutskih kompanija, Sanofi se trudi pokazati da postoji život nakon neuspjeha, ili, kako bi tvrtka najradije rekla, prepreke. Rivali Pfizer i AstraZeneca pokazali su potencijal suradnje s manjim, okretnijim partnerima, s njemačkim BioNTechom u prvom slučaju, i sa Sveučilištem Oxford u drugom, kako bi u rekordnom vremenu razvili i proizveli cjepiva protiv novog koronavirusa, piše Barrons.com.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Image
Foto: Profimedia

Cjepivo tvrtke Sanofi

S druge strane, za Sanofi i partnera GlaxoSmithKline (GSK), dva od 10 najvećih svjetskih farmaceutskih divova, razvoj cjepiva je izgledao više kao proces pogodaka i promašaja. Niz zastoja značilo je da je cjepivo trebalo odgoditi, što je dovelo do pritiska na dionice francuske tvrtke. Također je razbjesnio i ostatak Europske unije, koja je prije godinu dana naručila 300 milijuna doza cjepiva koje još nije bilo odobreno.

Treća faza ispitivanja

Cjepivo je sada u trećoj fazi ispitivanja, a glasnogovornik Sanofija Nicolas Kressmann tvrdi da tvrtka ima dobre šanse da rezultate objavi "najranije do kraja posljednjeg kvartala", što znači da će, ako sve bude išlo prema planu, regulatori dilje svijeta odobriti cjepivo za distribuciju u roku od nekoliko dana.

Sanofi je već počeo s proizvodnjom cjepiva, dodao je Kressmann, pa će grupa napokon moći ispuniti svoje obveze, uključujući ugovor s EU-om, vrlo brzo nakon što od regulatora dobije zeleno svjetlo.

Pad dionica

Image
Foto: Profimedia

Pad dionica Sanofija

Dionice Sanofija (SAN.France) pale su 13% od sredine veljače 2020. godine, prije nego što je pandemija ozbiljno započela. Dionice partnera GSK su također pale u sličnom omjeru. Sanofijeve američke deponirane dionice (SNY) pale su 5% u istom razdoblju.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

U međuvremenu su dionice Pfizera porasle više od 30%, a AstraZenecine su porasle 6%, iako AstraZeneca proizvodi cjepivo gotovo bez ikakve dobiti te je cjepivo pod udarom kritike zbog nuspojava.

Sanofi trguje sa 18 puta većom zaradom, nešto ispod Pfizerove (19), ali znatno ispod AstraZenecine (38). Anketa koju je provelo 26 analitičara francuskog brokera Boursorama pokazuje da 13 ima preporuku za kupovinu po srednjoj cijeni nešto manjoj od 105 eura. To je 28% u odnosu na trenutnu cijenu.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Sanofi je u drugom tromjesečju pobijedio prognoze na osnovi jedinice za cjepiva i Dupixenta za liječenje ekcema. Izvijestio je o prodaji od 8,74 milijardi eura u tom razdoblju, što je 12,4% više u odnosu na isto tromjesečje 2020. godine po stalnim tečajevima, te neto prihodu od 1,7 milijardi eura, što je povećanje od 16,8%.

Što je sve kupio Sanofi?

Pod vodstvom glavnog izvršnog direktora Paula Hudsona, Sanofi je u posljednje vrijeme u akviziciji, slijedeći zajednički model rasta u farmaceutskoj industriji.

Prošli tjedan kupio je Kadmon (KDMN), proizvođača lijekova za transplantaciju, za 1,9 milijardi dolara. Kadmonov također imao kandidate za lijekove za imunološke i fibrotične bolesti, kao i imuno-onkološke terapije.

Mjesec dana ranije, Sanofi je kupio svog američkog partnera, biotech Translate Bio, za 3,8 milijardi dolara. Obje su transakcije bile u gotovini, uz ugodne premije, od 79% odnosno 56%, iznad cijena dionica. Translate Bio specijaliziran je za mRNA liječenje, tehnologiju koju koriste Pfizer i Moderna za svoja cjepiva protiv covida 19.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Kressman napominje da je Sanofi od 2018. godine istraživao mRNA s američkom biotehnologijom u liječenju zaraznih bolesti te da će sada razviti vlastito cjepivo protiv koronavirusa temeljeno na toj tehnologiji.

ŽNV
NOVA SEZONA
VOYO logo