Stigli su zabrinjavajući rezultati preliminarnog izvješća o padu Boeinga 737 Max u Etiopiji. Ono je pokazalo da su se piloti 6 minuta borili s avionom i iako su slijedili sve službeno propisane Boeingove procedure, nisu se uspjeli spasiti.
Nos aviona visio je prema dolje, i unatoč pokušajima, nisu uspjeli vratiti kontrolu i uspraviti ga. Svih 157 putnika je poginulo.
VEZANE VIJESTI
- Identifikacija 157 žrtava zrakoplovne nesreće u Etiopiji mogla bi potrajati pola godine
- Poginulo 157 ljudi: Stigla tužba protiv Boeinga zbog pada zrakoplova Ethiopian Airlinesa
- Stigao prvi izvještaj o padu Boeinga: Etiopska posada je poštivala procedure?
Još je gore što se pokazalo da je potpuno iste probleme imao avion Lion Aira, koji se također srušio nekoliko mjeseci ranije.
Kako se to ne bi ponovilo, Boeing radi na promjenama softvera sustava, a tvrtka je u izjavi danas priznala sličnosti između dvije nesreće.
"Nama u Boeingu vrlo je žao zbog izgubljenih života u nedavnim nesrećama zrakoplova 737 Max 8. Te tragedije zauvijek će ostaviti težak trag na našim srcima i u našim umovima. Izražavamo sućut obiteljima poginulih putnika i posade", rekao je Dennis Mullenburg, predsjednik i glavni izvršni direktor tvrtke Boeing.
"Vlada će obavijestiti javnost o svim detaljima povezanim uz ove dvije tragične nesreće u svom službenom izvješću. No zbog preliminarnog izvješća istrage uzroka pada zrakoplova kompanije Ethiopian Airlines, postalo je očito da je obje nesreće uzrokovao softver Maneuvering Characteristics Augmentation System (MCAS)", dodao je.
"Kao što su nam objasnili piloti, MCAS sustav riskantan je za putovanja. Naša je odgovornost da eliminiramo taj rizik. Mi vam to dugujemo i znamo kako to napraviti", zaključio je.
Boeing bi se tako mogao naći u velikim problemima. Prve tužbe obitelji poginulih već su krenule. A tužit će i američku saveznu upravu za avijaciju koji su avion proglasili sigurnim za letenje.