Povučeni kopilot, ljubitelj džogiranja, maratona i paraglajdinga, patio je od depresije, a na dan kobnog leta uopće nije smio raditi! Otkrila je to policija nakon pretrage njegova stana i obiteljske kuće.
"Pronađeni dokumenti pokazuju da je kopilot bio bolestan i da se liječio. No poderane doznake za bolovanje, uključujući i onu za dan kobnog leta, sugeriraju da je bolest skrivao od poslodavca i kolega", rekao je Christoph Kumpa, glasnogovornik tužiteljstva u Düsseldorfu.
Njemački mediji otkrivaju da se Lubitz godinama liječio od depresije, a još 2009. prekinuo je obuku u Arizoni na 18 mjeseci te je označen kao osoba koja ne bi smjela letjeti. Unatoč tomu, kasnije je prošao sve redovite kontrole, a iz Germanwingsa poručuju da nisu znali za doznake.
"Pilote zakon obvezuje da takve stvari prijavljuju jer im u suprotnom prijeti zatvorska ili novčana kazna. No naravno - ljudi mogu lagati", rekao je Gary Miller, specijalist zrakoplovne medicine.
Ili jednostavno skrivati istinu - što je Lubitz očito radio jako dobro.
"Čini se da je prilično lukavo i oprezno skrivao svoju bolest jer u normalnim okolnostima nitko ne bi letio s nekim kome ne vjeruje", prokomentirao je Peter Benn, umirovljeni pilot.
Čak i oni iz njegova rodnog grada koji su ga poznavali, nisu primjetili ništa čudno.
"I dalje ne mogu vjerovati. Nikada nije bio agresivan", rekao je jedan sumještanin.
Kćer gospođe Lemke s Andreasom Lubitzom radila je u restoranu brze hrane.
"Ona i dalje ne može vjerovati da se radi o njemu - o čovjeku s kojim je radila. Šokirani smo", kazala je Apapia Lemke.
"Činio mu se kao normalan tip, nimalo depresivan. I dalje ne vjerujem da je namjerno srušio avion. Možda se onesvijestio", rekao je još jedan sumještanin.
To ipak demantira audiozapis crne kutije na kojem se čuje njegovo smireno disanje sve do udara u planinu te odbijanje da pilota pusti natrag u kokpit. Nije se pokolebao čak ni kad je kapetan u trenutku očaja vrata pokušao razvaliti sjekirom.
Lubitzov slučaj natjerao je aviokompanije diljem svijeta da promjene pravila o broju ljudi u kokpitu.
"Trenutačno se vodi intenzivna rasprava. Mislim da je dobar korak da je u kokpitu uvijek najmanje dvoje ljudi", naglasio je Alexander Dobrindt, njemački ministar prometa.
Lufthansa je najavila da će usvojiti to pravilo, a Croatia Airlines počela ga je primjenjivati već danas. No prema ministru prometa za to nije ni bilo potrebe.
"Croatia Airlines nije niskobudžetna kompanija. Croatia Airlines je jedna od najsigurnijih europskih kompanija i to se Croatiji Airlines jednostavno ne može dogoditi", rekao je Siniša Hajdaš Dončić, ministar prometa.
Tako su mislili i u Germanwingsu, sve dok se nije dogodilo. No unatoč dokazima o kopilotovoj bolesti, policija nije pronašla oproštajno pismo. O pravom motivu se tako još uvijek može tek nagađati.