Šokantna upozorenja na kutijama cigareta mogu pomoći pušačima da ustraju u odluci da prestanu pušiti, pokazalo je novo istraživanje škole javnog zdravlja Harvardskog sveučilišta.
U studenom prošle godine savezni sud blokirao je novi američki savezni propis koji je obvezao duhansku industriju na prikazivanje odbojnih slika na kutijama cigareta poput muškarca koji ispuhuje dim kroz rupu na vratu.
Sud je na zahtjev duhanske industrije izrekao mjeru privremene zabrane toga propisa uz obrazloženje da će duhanska industrija vjerojatno dobiti sudski spor zbog narušavanja prava slobodnog govora zajamčenoga ustavom.
U lipnju je američka Agencija za hranu i lijekove (FDA) objavila devet upozorenja koja su se trebala početi objavljivati u rujnu. Više je tvornica cigareta nakon toga tužilo FDA tvrdeći da ih nova upozorenja prisiljavaju da se angažiraju na strani antipušačke kampanje u ime vlade.
Novo istraživanje objavljeno u časopisu PLOS ONE proučilo je reakcije više od 3300 pušača na odbojne slike i pisana upozorenja na kutijama cigareta.
Istraživanje je utvrdilo da je među onima koji su gledali odbojne prizore bilo 30 posto više osoba koje su kazale da su spremne prestati pušiti unutar mjesec dana, nego među onima kojima su ponuđena samo tekstualna upozorenja.
Rezultati su bili isti bez obzira na obrazovanje, prihode ili rasu.