Udruga "Nastavnici organizirano" pozvala je danas biskupe i ministre da prekinu "trakavicu o zdravstvenom odgoju" jer, kako navode u priopćenju, smatraju da se na politikantski način i s politikantskim ciljevima vodi rasprava o pitanju koje je sporedno za hrvatsko školstvo.
Dok se raspravlja o zdravstvenom odgoju, upozoravaju nastavnici, u drugi su plan bačeni svi ostali i mnogo važniji problemi hrvatskoga školstva, a hrvatske škole i cjelokupni sustav propadaju zbog nedostatka brige i sredstava.
Nastavnici upozoravaju da se ne govori o dosad najslabijim rezultatima hrvatskih učenika na međunarodnim testovima iz matematike, kao ni o nastavnim programima i najavljivanom novom kurikulumu. "Ne govori se o činjenici da hrvatski gimnazijalci ne znaju koliko kilogram ima grama i da ne znaju što znači 'črljeni'. Umjesto toga, govori se o navlačenju kondoma na krastavce i o tome na koji WC pod odmorom idu dječaci i djevojčice", dodaju.
S jedne strane, navodi Udruga, "haranga 'katoličkih' udruga - i podrška Crkve - protiv zdravstvenog odgoja zapravo predstavljaju kampanju kojoj je krajnji cilj izvući što više novca iz državnog proračuna", a "stavovi koji se ovih dana mogu čuti u medijima zaista pripadaju 15., a ne 21. stoljeću".
S druge strane, ističu, "zdravstveni odgoj, koji je uveden nestručno i neprofesionalno ne može proizvesti rezultate kakvi se najavljuju i žele postići". Kurikulum je, ocjenjuju nastavnici, "sastavljen potpuno paušalno", a da se prethodno nije razmotrilo stanje cjelokupnog obrazovnog sustava niti može li se u trenutačnoj situaciji uopće ostvariti. "Istovremeno, cijela halabuka nastala oko ove 'afere' dobro služi kao dimna zavjesa kako bi se pravi problemi školstva - koje se ne rješava - pomeli pod tepih", dodaje se u priopćenju.
"Obrazovanje o spolnosti zastupljeno je u biologiji, tolerancija se ne može naučiti na tri i pol školska sata, nego djelovanjem cijelog sustava, za koji je poželjno da pritom funkcionira - što sada nije slučaj, a da bi djeca iz svega toga mogla zaključiti nešto pozitivno, valjda je poželjno da najprije nauče čitati, pisati, računati, razmišljati, raditi i biti odgovorni i tada će vjerojatno neki od spomenutih problema riješiti sami od sebe", navodi Udruga.
Svladavanje osnovnih vještina i stavova u današnjem je sustavu stavljeno u drugi plan i ne realizira se dovoljno uspješno, a sadašnja situacija i rasprave "samo pogoduju tomu da nitko ne nauči ništa i da sav trud bude bačen u vjetar", zaključuje Udruga Nastavnici organizirano.