stručnjak o sezoni / 'Turisti su sve informiraniji, teško je zafrknuti nekoga. Težimo luksuznom turizmu, a kvaliteta ne prati cijenu'

Ne treba otpisivati, ne paliti sve alarme ovu sezonu, ali očekuje nas i srpanjska rupa i late minute aranžmani, određeno spuštanje cijena, pogotovo u sektoru privatnih iznajmljivača, kaže

28.6.2023.
21:53
VOYO logo

Vanja Vitezić s opatijskog Fakulteta za menadžment u turizmu gostovao je u RTL Direktu.

Je li Hrvatska ovo ljeto preskupa?

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Bilo bi mi puno lakše da mi pitanje postavite za šest mjeseci - je li Hrvatska bila preskupa? Svakako će 2024. godina pokazati jesmo li nerazumski raspolagali cijenama u našem turizmu. Činjenica je da je inflacija, inflatorski pritisci su tu, porasla je cijena inputa i cijena rada, međutim, nisam posve siguran da i kvaliteta usluge opravdava određene visoke cijene u pojedinim sektorima turizma.

Izgleda da smo se zaludu nadali da će zbog eura i šengena ovo biti rekordna sezona: zasad je rekordna samo po cijenama.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Da, ne bih se skroz tu složio. Iako u medijima par dana izlaze razni zaključci temeljeni vjerojatno i pomalo krnjim statističkim podacima, možda i krivim metodologijama. Činjenica je da smo mi dostigli rezultate 2019. rekordne, i premašili smo u prvih pet mjeseci 2020. godinu. Nerado govorim o tim fizičkim pokazateljima koji mogu biti jamac određene uspješnosti u sezoni, ali volio bih da pričao o drugim faktorima - potrošnja po proizvodu, udio domaćeg proizvoda u ukupnom turističkom proizvodu, udio domaćih turista. Ne treba otpisivati, ne paliti sve alarme ovu sezonu, ali očekuje nas i srpanjska rupa i late minute aranžmani, određeno spuštanje cijena, pogotovo u sektoru privatnih iznajmljivača.

Čuli ste da se žale i Austrijanci i Amerikanci, da smo postali Švicarska. Jesu li ove cijene posljedica inflacije ili pohlepe?

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Ja mislim da je to miks. Želja nekih destinacija i strateško usmjerenje već par godina je ka luksuznom turizmu i turizmu visoke dodane vrijednosti,a mislim da strateški je to odrednica i hrvatskog turizma. U tim destinacijama visoka cijena podržana je i visokom kvalitetom usluge. Smatram da i ovo što ste poentirali, tu je zajahalo na valu inflacije i pružatelji usluga koji ne opravdavaju kvalitetom visoku cijenu. Činjenica je da su turisti sve informiraniji, teško je zafrknuti nekog. Vrijednost za novac je to što će prevagnuti, a sljedeće godine vidjet ćemo imamo li ljude koji se vraćaju.

Inflacija je sigurno digla cijene svuda. Nedavno sam čitala istraživanje prema kojem je smještaj u Europi poskupio 30%: je li prema vašim saznanjima jeftinije otići na ljetovanje u Grčku nego na Jadran?

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Osobno bih se složio. Zasigurno postoje mnogi turistički aranžmani povoljniji nego ljetovanje u Hrvatskoj. Tu treba biti oprezan, usporediti istu kvalitetu usluge. I Turska i Grčka i sjeverna obala Afrike imaju različite turističke modele, doživljaj je nešto što nas tjera da putujemo i zasigurno će naši ljudi posjetiti obližnje destinacije. S obzirom na trenutnu razinu cijena, iz godine u godinu ovaj turizam postaje sve nedostupniji domaćem čovjeku.

Fnc 16
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo