Registracija
Ako imaš Voyo pretplatu, registriraj se istim e-mailom i čitaj net.hr bez oglasa! Saznaj više
Toggle password visibility
Toggle password visibility
Već imaš račun?
Obnovi lozinku
ZBOGOM, DIZELAŠI /

Prvi put ikad kod nas prodano više novih hibrida nego dizelaša: Kada će Hrvatska postati Njemačka?

Za Hrvatsku - breaking news. Prvi put ikad, prodano je više hibrida nego dizelaša. Naravno kad govorimo o novim automobilima, ne rabljenim, i da, razlika je u svega stotinjak auta, ali i to je nešto. Njemačka dotle predvodi zelenu revoluciju: u prosincu je tamo prodano najviše električnih automobila, na drugom mjestu su plug in hibridi. Kada će Hrvatska postati Njemačka?

403 Forbidden

403 Forbidden


nginx
403 Forbidden

403 Forbidden


nginx

Izgleda da električne automobile rade svi - jedan luksuzni - napravili su i talibani u Afganistanu. A prvu inačicu osmislili su i susjedi u Bosni i Hercegovini. EVO je dostavno vozilo iz Travnika.

"Ovo je prvi BiH proizvod ovakvog karaktera", kaže Denis Bešić, inženjer u GS Tvornici mašina Travnik.

Takav karakter vole Nijemci jer njihov novi odabir su električni automobili. U prosincu 2022. po prvi puta baš njih najviše kupuju u automobilskim salonima.

Trećina novoregistriranih automobila su električni, slijede plug in hibridi s 22 cijela 3 posto. Benzinaca ima 20 cijela 6 %, hibrida 12 cijela 8, a dizelaša - 10 cijela 8 posto.

"Naš cilj je imati 15 milijuna električnih automobila na cestama u Njemačkoj do 2030", rekao je Olaf Scholz, njemački kancelar.

Sada ih imaju milijun i 200 tisuća. A dizelaši su djelomično zabranjeni u nekoliko njemačkih gradova, među kojima su Hamburg i Stuttgart.

"Ja moram priznati da su i mene iznenadile te brojke, da je puno brži rast nego što smo mi očekivali. Prema našim procjenama, Njemačka je trebala ući u 100 postotnu prodaju električnih vozila negdje 2028., znači za 5 do 6 godina, a brojke pokazuju da će taj trend biti osjetno kraći", poručio je Hrvoje Prpić, predsjednik udruge Strujni krug.

Elektrifikacija europskog voznog parka je u punom jeku, a rekorderi su - pogađate - u Skandinaviji. Udio električnih automobila kod novoregistriranih automobila u 2021. godini najveći je u Norveškoj - 86 posto. Slijede Island s 64 i Švedska s 46 posto. Donji dio te ljestvice su zemlje Cipar, Poljska, Češka i Slovačka, s oko 1 posto. Hrvatska je bila na manje od 5 posto.

"Predviđanja ovise od države do države, od 2027 pa do 2032. recimo za Hrvatsku, kada bi se 100% vozila prodavalo električno. I onda još imamo tranziciju od 10 godina do 15 godina, kada će sve kompletno biti prebačeno na struju, znači 2040. nekakve zapadne države, mi 2045. ili 2050", kazao je Prpić.

U Hrvatskoj je trenutačno 4799 električnih vozila, 26467 hibrida i 2544 plug in hibrida. Lani se prodalo i 213 novih Tesla, a registrirane su i 2 Rimčeve Nevere. A dogodilo se nešto još nevjerojatnije od činjenice da je netko u Hrvatskoj kupio automobil od 2 milijuna eura: hibridi su zauzeli drugo mjesto u udjelu prodaje novih automobila, dakle više ih se prodalo nego dizelaša. Doduše, riječ je o razlici od 160 automobila.

"Mi dosta kasnimo, imamo dosta konzervativan stav po pitanju svega, pa tako i automobila, međutim vidljivo je da je sve manji udio dizelskih automobila u sveukupnoj prodaji, zato što ih je i manje uopće u ponudi, sve je veći broj hibrida, a i broj el automobila", kazao je Kristijan Tićak, urednik magazina Auto motor i sport.

A bilo bi ih više da država poboljša subvencije. Jer ako ih radimo jednom godišnje, po principu najbržeg prsta, kada nestaju u manje od sat vremena, a da se pritom javnim novcem financiraju i luksuzni automobili - ne možemo očekivati brzi prijelaz.

403 Forbidden

403 Forbidden


nginx
Još iz rubrike
Pročitaj i ovo
403 Forbidden

403 Forbidden


nginx
403 Forbidden

403 Forbidden


nginx
Regionalni portali
403 Forbidden

403 Forbidden


nginx
Još iz rubrike