"Odustajem od pušenja. Znam što mislite, Snoop - pušenje je tvoja glavna stvar", šokirao je prije nekoliko dana najveći konzument marihuane - Snoop Dogg.
Ne da mu je pušenje glavna stvar, nego je Snoop Dogg i sinonim za marihuanu. A vijest da će je prestati pušiti, bez teksta je ostavila apsolutno sve. Snoop je objavom srušio internet, a svjetski mediji raspisali su se o njegovoj "šokantnoj i nevjerojatnoj" životnoj transformaciji. Na Instagramu je zamolio za poštivanje privatnosti, i rekao da se na prestanak pušenja odlučio nakon "puno" razmišljanja i razgovora s obitelji. A onda nakon samo 4 dana otkrio da je sve teška prevara. Odnosno marketinška navlakuša. Snoop je predstavio svoj novi proizvod - peć i objasnio da zapravo odustaje od dima, ali ne i od pušenja.
"Dosta mi je da mi odjeća zaudara. Zato odustajem od dima. Prebacujem se na peć koja uklanja dim", objasnio je Snoop.
Tako je jedan od najpoznatijih repera svima očitao lekciju iz marketinga: Jer da je samo rekao da ima novu peć za pušenje, efekt ne bi bio ni blizu ovakav.
Profesor s područja brendiranja i marketinga, Dejan Gluvačević kaže da je isprva sve zvučalo nestvarno.
"Da je kojim slučajem rekao da prestaje s pušenjem i da se prebacuje na vegetarijansku zdravu prehranu koja nije rađena od kanabisa, tu bi se već autentičnost izgubila, kao i vjerodostojnost. Ovako ovdje ima već nekog određenog smisla. Definitivno da će imati jedan utjecaj, jedan boom", govori Gluvačević.
Sličan "boom" doživjela je i jedna holivudska glumica. Gwyneth Paltrow je nedavno na Airbnbu objavila da iznajmljuje svoju malu gostinjsku kuću u Kaliforniji. I tako napravila odličnu reklamu sebi, ali i samom Airbnbu. Što nikome prvo nije palo na pamet.
"Ona je tu odlučila zapravo napraviti jedan co-brend u suradnji s poznatom platformom za iznajmljivanje smještaja i ujedno i iznajmiti sama sebi. Ali osim iznajmljivanja kuće u cijeloj toj priči je bilo, ako se dobro sjećam ona je večerala, dio vremena provodila s gostima", dodaje Gluvačević.
Nedavno smo svjedočili i triku influencerice koja je posred čela tetovirala ime dečka Kevina. I onda nakon nekoliko dana objavila snimku kako briše tetovažu i ljude educira da paze što će si tetovirati. Prije nego što je objavila da je i to prevara, snimku tetoviranja vidjelo je 33 milijuna ljudi. A da je samo snimila video u kojem upozorava ljude o tetovažama, možda ne bi dobila ni milijun pregleda.
"Dakle, marketing stoji - iza svega", zaključuje Dejan Gluvačević.
I tako smo, da će prestati pušiti marihuanu, povjerovali čovjeku koji doslovno ima zaposlenu osobu za motanje jointova. Potez vrijedan katedre na fakultetima.