skuplje, najskuplje / Ovo je uskrsna statistika: kupovali smo manje, potrošili više, jaja najskuplja ikad, poskupjela i ona čokoladna

Sve što ste jeli ovih dana: od janjetine preko šunke pa sve do čokoladnih jaja: sve je skuplje nego ikad prije. Crno na bijelo to potvrđuju i podaci porezne uprave: kupovali smo manje nego lani, a potrošili više

10.4.2023.
22:59
VOYO logo

Sretan vam Uskrs, najskuplji Uskrs ikad. Blagdan je čiji su simbol jaja, a jaja su simbol inflacije koju živimo. Jer, sve je poskupjelo, ali jaja više nego išta drugo, u Hrvatskoj su u veleprodaji najskuplja u Europi, a cijena je za kupce skočila gotovo 70%.

Sve što ste jeli ovih dana: od janjetine preko šunke pa sve do čokoladnih jaja: sve je skuplje nego ikad prije. Crno na bijelo to potvrđuju i podaci porezne uprave: kupovali smo manje nego lani, a potrošili više.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Skupa jaja, skupa šunka u kruhu, skupa francuska salata. Skupi kolači, pince, blagdanski stol.

Poskupjelo je sve - od benzina do crkvenih usluga. Kolika je inflacija ovog mjeseca, raste li ili pada, koliko trošimo, koliko zarađujemo - o svemu tome razmišljamo još jednog inflacijskog blagdana.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Image
najskuplji veliki tjedan /

U uskrsnom tjednu potrošili smo više nego ikada, a sve to zbog inflacije. Donosimo detaljnu analizu

Image
najskuplji veliki tjedan /

U uskrsnom tjednu potrošili smo više nego ikada, a sve to zbog inflacije. Donosimo detaljnu analizu

Trošilo se više - kupovalo manje.

U Velikom tjednu 2022. izdano je 48 cijelih 7 milijuna računa, a ove godine - 47 cijelih 4 što je 2 cijela 8 posto manje. No, iznosi tih računa su veći - lani za Uskrs potrošilo se 642 cijela 3 milijuna eura, a ove godine 738 cijelih 4 milijuna eura, odnosno 15 posto više.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Zbog toga što je prosječna inflacija oko 10,8 posto, a u hrani je 17 posto a kako za Uskrs ljudi kupuju rotkvice, meso, jaja – dakle hranu, ja bih rekao da je uskrsna inflacija, kada se gleda ono što ljudi kupuju negdje oko 15 posto, što znači da je potrošnja gotovo ista kao i prošle godine", rekao je Boris Podobnik prodekan na Zagrebačkoj školi ekonomije i managementa.

Skuplja no ikad su - jaja.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Kada gledamo potrošačke cijene jaja, one su u veljači ove godine poskupjela su za 64,8 posto u odnosu na isti mjesec prošle godine.

A još veći rast dogodio se kod veleprodajnih cijena jaja: Kavezni uzgoj M za 99,9 posto, podni uzgoj L 90% i kavezni uzgoj S 87,5% posto.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Razlog zašto su jaja poskupila su strahoviti troškovi kod proizvodnje jaja. Sirovina, repromaterijala, ambalaže, servisa", rekao je Marko Nujić, vlasnik peradarske farme.

"Ono što ljudima treba je poskupilo sigurno", istaknuo je Krešimir.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Sve, što god kupuješ. Šuka, sir, što još…. francusku sam radila. Ono kolači… sve sve", istaknula je Valentina.

"Puna košarica je puno skuplja nego prošle godine. Ali dobro, svejedno kupujemo sve, veliki je blagdan, mora se naći na stolu", kazala je Jelena.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Više-manje sve što se ove godine našlo na stolu skuplje je nego lani.

Osim jaja, najviše slatkiši - i to 21,4 posto. Meso peradi - 16,9 posto, suho meso 16,1 posto, a svinjetina 10,2 posto više nego lani. Više su se plaćale janjetina i kozletina i to 8,9 posto.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Ova nas je inflacija iznenadila. Kako nas potrošače, tako i kreatore ekonomskih politika. Mi ćemo se morati prilagođavati tim višim cijenama i nastojati svoje proračune na drugačiji način rasporediti", rekao je Damir Novotny, ekonomski analitičar.

Jer cijene se neće vratiti na one pred inflacijske. Nema više jaja od 1 kune, a ozbiljno su poskupjela i ona čokoladna: za skoro 11 posto. Toliko o našoj uskrsnoj statistici.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Toma
Gledaj od 29.travnja
VOYO logo