Reportaža s Jankomira / Kako se rađa Nevera? Od prve žice do auta od dva milijuna eura: Direkt u tvornici Mate Rimca

Da se u Zagrebu proizvodi najbrži električni auto na svijetu, to svi već znamo. Ali ono što dosad nismo znali je kako ta proizvodnja izgleda. Do jučer, kada nam je Mate Rimac otvorio vrata tvornice gdje se rađa Nevera. Od prve žice do auta od dva milijuna eura, u proizvodnji sudjeluje 470 radnika. Sve je čisto kao u operacijskoj dvorani, a kao u bolnici - i u tvornici se nosi posebna zaštitna odjeća. Neveru se ne smije dirati bez rukavica niti snimati izbliza. Jedan automobil ima 25 kilometara žica i dovoljno struje za 25 domova. A ako se pitate koliko hiperautomobila vozi Hrvatskom: odgovor je dva. Kako nevera preživljava nevere, i kako izgleda baterija koja je proslavila Matu Rimca: u reportaži naše ekipe

23.3.2023.
22:55
VOYO logo

Od garaže prije 14 godina - do modernih tvornica i najbržeg električnog automobila na svijetu. Da može ići 400 kilometara na sat svi znamo, ali kako Nevera dođe do toga - to smo provjerili u Rimčevoj tvornici na Jankomiru. Na ulasku su nas upozorili da ne diramo narančaste kablove, a obavezna je i zaštita na cipelama - koja vas uzemlji, da iz tvornice ne iziđete naelektrizirani. Dio posla je robotiziran, pa ovdje nema stričeka koji lemi i spaja žice - to rade moderni strojevi, u nekoliko sekundi.

"Slaganje žica kao što vidite radi se ručno. Imamo automatizirane procese, ali finalno je sve ručno. U jedan auto utrošimo 25 kilometara žice", govori koordinator Odjela ožičenja Boris Habulin.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Živčani sustav Nevere mora biti sto posto ispravan, jer inače moraju raditi sve iznova. Nevera je jako osjetljiva - u nju se ne može ući, ne smijete je dotaknuti, ne smijete joj se ni previše približiti, možete samo gledati.

"Ovo je Nevera u prvoj zoni. Ovo je ta zona nula, tu sve panele stavljamo na auto, da vidimo paše li sve i imamo li kakvih problema. Cilj je provjeriti sve luftove, potencijalne greške, jer jednom kad ode na lakiranje nije baš jednostavno", kazao je voditelj proizvodnje hiperautomobila Ivan Fumić.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

A ključ svega je baterija. Jedna puna vozi od Zagreba do Splita. A može napajati recimo manju hidroelektranu ili preko 20 kućanstava. Baterije su Rimca i proslavile, a radi se na novim, još boljim i modernijim. Tek će za dvije godine biti u prodaji, nema ih na cesti, ali jednu smo uspjeli vidjeti izbliza.

Jedna mala ćelija baterije trenutno može napajati recimo dva daljinska upravljača u kućanstvu, ali kada se spoji u jednu veliku bateriju napajat će jedan sportski auto. U Rimcu će takvih baterija proizvoditi godišnje 45 tisuća.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Image
RAZMIJENILI IDEJE /

Mate Rimac susreo svog 'najvećeg' konkurenta Elona Muska, objavio sliku: 'Bilo je intenzivno'

Image
RAZMIJENILI IDEJE /

Mate Rimac susreo svog 'najvećeg' konkurenta Elona Muska, objavio sliku: 'Bilo je intenzivno'

Pet tjedana im treba da proizvedu samo jednu Neveru - koja bez dodatne opreme košta dva milijuna eura. Prodano ih je do sada 50, sve skupa će ih na cesti biti 150, a samo dva Hrvata je voze. Mate Rimac i jedan liječnik. Prije ceste, auto prolazi rigorozne provjere.

Nakon nulte zone sve ide u proizvodnu liniju. Ovdje ih je 5. Na trećoj se recimo stavlja baterija, na četvrtoj eksterijer, a onda slijedi kontrola kvalitete.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Nju provodi Aleksandar sa svojim timom. Tipke, svjetla, softveri, kočnice - testira se sve.

"Njihova odjeća je anti scratch. Veoma smo oprezni, koristimo rukavice. Unutra imamo testni tepih, sjedala sve. Testiramo auto prvo s mini washom. Onda aktiviramo sustav koji simulira snažnu monsunsku kišu, u trajanju 10 do 15 minuta. Da potvrdimo da nigdje nema curenja, znači Nevera mora preživjeti Neveru", kazao je voditelj tima za inspekciju kvalitete Aleksandar Pavlov.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Kada preživi sve nevere i bure ide na testnu vožnju s profesionalnim vozačem. Tek onda dobiva originalne gume i spremna je za posljednju inspekciju.

"Auto parkiramo u ovaj svjetlosni tunel. Tu se provjerava interijer, eksterijer, gleda se ima li kakva ogrebotina - da se može to popraviti", govori Pavlov.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

I to je to. Put od pet tjedana nastajanja superbrzog auta u četiri minute. Jedina je šteta što nam Mate nije dao da ga sami testiramo. Ali, to je valjda ostavio za idući put.

Fnc 16
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo