Ode srce zbog nogometa /

Kada igraju Vatreni više pijemo i trošimo. Na koje sve načine je Svjetsko prvenstvo utjecalo na nas?

Statistike otkrivaju, zbog nogometa se više troši, posebno se više pije, ali su i kardiološle klinike bitno punije zbog hitnih stanja

15.12.2022.
22:40
VOYO logo

Prva dva tjedna prosinca trošili smo više nego lani, i to 20% više. Iz nekoliko razloga. Prvo što je inflacija, pa je sve skuplje nego lani. A drugo što je nogometno prvenstvo. Kad igra Hrvatska, Hrvati troše 11 do 13% više nego drugim danima. Troše kune, ali troše i sami sebe.

Razgovarali smo s liječnicima koji su nam potvrdili da se zbog živciranja i ovom razdoblju očekuje povećan broj srčanih problema. Što nam je napravilo svjetsko prvenstvo, od novčanika do srca...

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Svaka promašena prilika, korner, penal. Svaki protivnički gol, žuti karton, nepravedni sudac. Sve to troši naše živce, ali i srce.

Možda smo uvijek sumnjali, ali sada znamo i službeno. Gledanje nogometa nije dobro za srce. Doktori KBC-a Sestre milosrdnice usporedili su hospitalizacije zbog srčanih problema 2018. godine, za vrijeme Svjetskog prvenstva u Rusiji s istim periodom 2017. i 2019.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Zdravko Babić iz Klinike za bolesti srca i krvnih žila KBC-a Sestre milosrdnice: "Prije i nakon, znači 2017. i 2019., bilo je manje bolesnika u tim danima nego što je to bilo u danima onih naših utakmica, sjećate se - infarktnih, u Rusiji."

U KBC-u Sestre Milosrdnice za vrijeme prvenstva primljeno je 398 pacijenata sa srčanim problemima. Najviše, njih 126, zbog angine pectoris, 84 zbog aritmije, 70 zbog dijagnoze popuštanja srčane funkcije, a čak 31 osoba zbog infarkta.

Najgore je bilo dva dana nakon polufinalne utakmice s Engleskom. Tada je u bolnicu umjesto očekivanih 17 došao 31 pacijent. I varate se ako mislite da su to uglavnom bili muškarci.

Babić kaže: "To je malo onako zanimljivo i to odstupa, što je to kod nas naročito bilo izraženo kod ženskog spola, što nije do tada bilo zabilježeno u literaturi i zato su nam objavili te rezultate."

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Ima navijanje i pozitivnih strana. Povećava zajedništvo, sreću, pripadnost, objašnjava psiholog Zvonimir Galić:

"Mislim da je opravdan osjećaj ponosa kada je u četiri reprezentacije jedna koja ima 3,8 milijuna stanovnika i kada pobijedi neku koja ima 250 milijuna stanovika. I u ovo tmurno zimsko vrijeme nam je nogometna igra izvor sreće i zadovoljstva."

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Nismo više samo razmišljali o inflaciji, računima za grijanje, ratu u Ukrajini.

"Kada traje prvenstvo mi se fokusiramo samo na njega i to je nešto što mi u psihologiji zovemo eskapizam. Mi bježimo u prvenstvo i razmišljamo o tome da su svi naši životni problemi oni koji su vezani uz nogomet i reprezentaciju", kaže Galić.

U tome nam pomažu hektolitri ispijenih piva. No, žale se ugostitelji, puno je to manje nego za prijašnjih prvenstava.

Petar Čumandra, vlasnik kafića u Zagrebu: "Za prošlo svjetsko prvenstvo bila je euforija, ludilo, pilo se, živjelo se za taj nogomet. Sada je to negdje daleko, rekao bih kako je Grinč ukrao Božić, kako je jedan šeik probao ukrasti Fortenovu, e tako je jedan šeik ukrao svjetsko prvenstvo."

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Ipak podaci pokazuju da se više troši kada igra Hrvatska. Na dan utakmice s Kanadom potrošilo se 13 posto, odnosno 37,7 milijuna kuna više nego na isti dan, tjedan prije. Japan je donio 6%, odnosno 31 milijun kuna više nego 7 dana ranije. I kada se igralo protiv Brazila i Argentine - potrošilo se 11%, odnosno 47,7 i 37,1 milijun više.

Ekonomist Damir Novotny: "To će biti industrija pića, industrija grickalica, telekomunikacijske usluge i televizijske usluge. Međutim ovako veliki događaji često i imobiliziraju dio radno aktivnog stanovništva i dolazi do pada produktivnosti, što na drugu stranu nosi štete nacionalnoj ekonomiji."

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Ne treba se brinuti nacionalna ekonomija jer kako stvari sada stoje - ovaj ćemo mjesec nastaviti trošiti. U prva 2 tjedna prosinca potrošili smo gotovo 20 posto više nego lani. Ali nismo kupovali više nego skuplje.

fnc 20
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo