Dok Sveti Nikola puni čizmice, mi punimo šoping vrećice, tradicija je to koju ponosno njegujemo.
Iako se svi zgražavaju nad adventskom inflacijom, opet, gušti su gušti.
Ljudi gledaju cijene i kolutaju očima, no ipak naručuju i dalje. Potvrdio nam je to i voditelj kućice na Adventu, Marin Đaković koji dodaje i da se više troši.
To potvrđuju i brojke, jedemo i pijemo kao nikad. Dobar dio toga je vezan i uz okupljanja zbog nogometnog prvenstva. Lani 452 milijuna kuna, toliko se potrošilo od 20. studenog do 5. prosinca u kafićima i restoranima, ove u istom razdoblju 579 milijuna kuna. U trgovinama ista priča, objašnjenje logično.
"Dakle građani kupuju manje količine roba za manje iznose", tvrdi direktor trgovačkog lanca, Damir Celčić.
I zato su i ukupni blagdanski brojevi veći, lani smo ukupno potrošili 4,7 milijarde kuna od 20. studenog do 5. prosinca, ove godine u istom razdoblju 5,3 milijarde kuna. Dakle, u to je uključen i onaj famozan crni tjedan, crni petak i sve što nas inače kao ponuka da trošimo mahnito.
"Pitanje je tko troši. Drugo, problem o kojem premalo pričamo statistički kad cijene raste i divljaju, a divljaju zadnjih godinu dana, divljaju najviše najniže cijene, najjeftiniji proizvodi, oni koje građani kupuju najviše, poskupljuju najviše. Znači mlijeko kruh i ostale stvari moramo kupovati tu se najčešće krije najveća inflacija", objašnjava sociolog Toni Prug.
Drugim riječima, iako je izgledno da ćemo ove godine potrošiti više nego rekordnih 17,5 milijardi kuna, koliko se potrošilo lani u prosincu, puno manje ćemo vjerojatno potrošiti na poklone i gušte, a puno više na ono osnovno preživljavanje.