Jurilica iz buzina /

Zvijer na kotačima. Do stotke stiže za 3 sekunde: 'A ima i zadnji pogon što je za neiskusne vozače pogubno'

Mercedes koji je sinoć sudjelovao u nesreći prvi put službeno je predstavljen prije par godina u Njemačkoj. Posljednjih pet godina u Hrvatskoj ih se prodalo svega par komada. Cijena mu je prava sitnica - 250 tisuća eura

17.6.2023.
19:20
VOYO logo

Nije sinoćnja stravilčna nesreća u zagrebačkom Buzinu prva nesreća na okupljanjima zaljubljenika u luksuzne, skupocjene i brze automobile. Ovakvih je susreta bilo i na drugim lokacijama u Zagrebu i policija je za njih znala.

Mercedesa koji je pokosio petero ljudi zovu zvijer na kotačima. I ima sve čudo opreme i elektronike. Do stotke stiže za svega 3, 7 sekundi. Ima više od 500 konja. A najveća brzina mu je 310 kilometara na sat. A cijena prava sitnica - 250 tisuća eura. Ovisno o opremi.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Da bi dobio pozivnicu od proizvođača za isprobati taj automobil, Kristijan Tićak je kao novinar koji prati auto moto svijet morao proći godine i godine iskustva.

"Ubrzanja su stravična, dakle to su automobili koji idu 3, 3 i pol, 4 sekunde do 100. Razvijaju brzinu od preko 300 kilometara na sat. Ima i problem, što ima zadnji pogon, što je za neiskusne vozače pogubno", kaže nam Kristijan Tićak, urednik Auto motor i sporta.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Da 23 - godišnji vozač nije imao kontrolu nad vozilom, vidi se i na snimci, ističe Kristijan.

"Sama činjenica da se on pojavio na takvom nekom eventu i da sigurno nije prošao prvi put u nekakvom driftu jer su kamere, što pokazuje prisustvo kamera koje su snimale njega i njemu slične. Samo to pokazuje da se radi o individui koja je željna pokazivanja i koja misli da ima pravo pokazati nešto što na cestu uopće ne pripada" ističe Tićak.

Kolika kazna prijeti vozaču sve ovisi o kvalifikaciji djela, ali i stanju ostalih sudionika. Ono što je sigurno - slučaj čeka vještačenje.

U Zavodu za prometno vještačenje provodila su se mnoga od luksuznih do manje luksuznih. Tako i bijesni Mercedes sličan jučerašnjem koji je prije pet godina sudjelovao u stravi na Ilici kada su poginule dvije žene. Sve podatke tada je otkrila crna kutija.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Vide se sve podaci unatrag 5 sekundi. Znači, od trenutka događaja pa 5 sekundi - vide se svi podaci. Možemo djelomično rekonstruirati i postupke samog vozača jer vidimo kako je reagirao na volanu, da li je pritiskao kočnicu , da li je skretao, da li je bio vezan, koliko je stisnuo gas, kolika je bila akceleracija, odnosno ubrzanje i niz drugih podataka", kaže nam Željko Šarić, voditelj Zavoda za prometno-tehnička vještačenja s Fakulteta prometnih znanosti.

Image
DIVLJAČKA VOŽNJA /

Ovo je mjesto stravične nesreće u Buzinu u kojoj je vozač naletio na skupinu ljudi

Image
DIVLJAČKA VOŽNJA /

Ovo je mjesto stravične nesreće u Buzinu u kojoj je vozač naletio na skupinu ljudi

A crnu kutiju uskoro će morati imati sva nova proizvedena vozila.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Crna kutija se uvijek nalazi u centralnom dijelu vozila upravo zato da bi bila najzaštićenija u slučaju težih sudara. Nismo do sada čuli niti kod nas u republici Hrvatskoj niti vani da je ona bila toliko uništena da nije bilo moguće iz nje prikupiti podatke" , objašnjava Šarić

Sinoćnji događaj u Buzinu nažalost nije jedini. Zagrepčani ilegalnim trkama svjedoče često. Prošle godine, svakog petka, trke su se odvijale i kod zagrebačke Arene. Na sreću, bez posljedica, iako je u par situacija bilo blizu. I gotovo uvijek na takvim susretima - svjedočimo bijesnim automobilima

"Djelomično problem je i u publici koja takvu vrstu vožnje na ovim prometnicama, to jest na parkiralištu održava. Da nema publike ne bi sigurno bilo takvih vozača neodgovornih koji izvode takve vratolomije na otvorenom prostoru ", kaže Tićak.

Mercedes koji je sinoć sudjelovao u nezgodi prvi put službeno je predstavljen prije par godina u Njemačkoj. Posljednjih pet godina u Hrvatskoj ih se prodalo svega par komada.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Sjene prošlosti
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo