'AKO PROĐE PREMA PLANU' /

ZET-ovi autobusi konstantno kasne. Doznajemo kada će se situacija napokon popraviti

'Profesionalnih vozača nedostaje u cijeloj Hrvatskoj i Europi, ali sretni smo da je ovo novo naš zadnji javni poziv gdje nudimo refundaciju troškova za prekvalifikaciju'

Boris Mišević

Boris Mišević

Više od dva desetljeća na TV ekranima, nema terena na kojem nije bio i ljudi s kojima nije razgovarao

22.1.2025.
12:59
VOYO logo

Kašnjenje i preskakanje vožnji gradskih autobusa problem je koji muči mnoge stanovnike glavnog grada. O problemu smo razgovarali s Domagojem Zebom, glasnogovornikom Zagrebačkog električnog tramvaja.

Zet ima u svojoj floti 460 autobusa. Neki su dotrajali, neki moraju na servis, a čekaju se i novi. Problem je i radna snaga, gradonačelnik Zagreba rekao je da oko 200 vozača fali.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Prema novim pravilima na snazi je zaključavanje škola pa djeca zbog toga i kašnjenja imaju pritisak hoće li stići na vrijeme?

Poduzimamo sve mjere da tih kašnjenja bude čim manje da se naši sugrađani, a posebice naša djeca, u ovoj situaciji mogu pouzdati u naš vozni red i da će doći autobus na vrijeme te da će oni stići na vrijeme u školu. Pristupili smo nabavci dodatnih 60 autobusa. Završila je faza savjetovanja i očekujemo u narednih nekoliko dana da će se otvoriti javni natječaj.

Image
GORUĆI PROBLEM /

Tomašević otkrio kakvo je stanje u ZET-u: 'Radit ćemo prekvalifikacije, fali nam 200 vozača'

Image
GORUĆI PROBLEM /

Tomašević otkrio kakvo je stanje u ZET-u: 'Radit ćemo prekvalifikacije, fali nam 200 vozača'

Tih 60 autobusa će donekle riješiti problem, ali ne u potpunosti. Prema ovome što je gradonačelnik rekao grad će platiti osposobljavanje za 200 ljudi. Kada ti ljudi dolaze, hoće li biti dovoljno vješti da upravljaju ovakvim ozbiljnim strojevima?

Svakako je izazovno. Veća je prevaga problema u ljudstvu. Profesionalnih vozača nedostaje u cijeloj Hrvatskoj i Europi, ali sretni smo da je ovo novo naš zadnji javni poziv gdje nudimo refundaciju troškova za prekvalifikaciju. Osposobljavanje je izazvao zaista veliki interes. Nama okvirno nedostaje oko 200 vozača autobusa. Zasad imamo nešto više od 200 prijava. Svi zainteresirani kandidati mogu se i dalje javiti. Evo kreću već prvi razgovori i očekujemo da za nekoliko mjeseci naši građani i naši putnici osjete taj efekt na terenu.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Djeca onda za par mjeseci neće kasniti u školu?

Nadamo se i prije.

Kada dolaze ovih 60 autobusa i kakva je vaša procjena kada bi mogli doći na zagrebačke ceste, a onda i početi voziti?

Pa sve ovisi o postupku javnog natječaja. Ako sve prođe u redu, mi očekujemo da će već kroz narednih par mjeseci početi pristizati. Po ugovoru to će biti rok od godinu dana. Međutim, nadamo se da će to biti čim prije.

Koliko imate autobusa koji su na servisu, mogu li se i oni osposobiti?

Svakako, vozni park ZET-a jedan je od najvećih u Hrvatskoj ima gotovo 460 vozila. Značajan dio vozila je starijih godišta. Ta vozila se eksploatiraju 20 sati dnevno, tako da je zahtjevno njihovo održavanje, kvare se. Upravo je to razlog zbog kojeg se kontinuirano trudimo nabavljati dodatna vozila. Imali smo 65 novih 2023, a prošlu jesen 60. U pripremi je dokumentacija za dodatnih na električnu energiju ili vodik.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
savrseni
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo