'TREBA BOLJE PLATITI HRVATE' /

Autotrolej u problemima: Vozači daju otkaze, a od najavljenih Nepalaca ni traga ni glasa

Ako nadređeni misle problem riješiti s Nepalcima, nemaju puno razloga za veselje. Čekaju ih od veljače, a njima ni traga ni glasa. Možda na kraju shvate da će ipak morati malo bolje platiti Hrvate

28.3.2024.
15:36
VOYO logo

Kaos u riječkom Autotroleju! Dogovora o boljim plaćama i uvjetima rada nema, na natječaje za posao ne javlja se nitko.

Pljušte otkazi vozača, a oni koji ostaju, gomilaju prekovremene sate. Maja Brkljača doznala je detalje priče.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Zoranu je 60 godina, za volanom je obišao kuglu zemaljsku, a mirovinu je htio dočekati kući. Kao i kolege koji se boje pred kameru, šokiran je stanjem gradske tvrtke.

"Situacija loša. Loša je iz tog razloga što mi nemamo slobodne dane, što jako puno radimo na slobodne dane, plaća je nikakva. Ima tu puno problema. Problemi su sa vozilima, s radnim vremenom, nemamo obuće", kaže vozač Autotroleja Zoran Ćorković.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Nitko se ne javlja na natječaje, a mnogi odlaze.

"Osnovna plaća za vozača je 834 eura neto plus 193 eura neoporezivi dodatak. Jednostavno vozača nema, ne može se pokriti. Evo danas je jedan kolega dao otkaz koji je bio u Troleju skoro 30 godina. Prošli tjedan su dvojica dala otkaz. Stanje je zaista alarmantno", rekao je predsjednik Sindikata vozača i prometnih radnika Autotroleja Mateo Mavrić.

Image
ZBOG DEFICITA RADNE SNAGE /

Riječki Autotrolej zaposlit će 20 vozača iz Nepala i Indije: Prvih 10 počinje raditi do kraja veljače

Image
ZBOG DEFICITA RADNE SNAGE /

Riječki Autotrolej zaposlit će 20 vozača iz Nepala i Indije: Prvih 10 počinje raditi do kraja veljače

U više navrata zato je srezan gradski red vožnje. To čeka i prigradski, kažu vozači. Ovaj je danas za volanom 9 sati i 20 minuta, a u njegovim su rukama životi stotina putnika.

"Danas vozim od 14 i 30 do 23 i 50", rekao je vozač Duško Kreč, a na pitanje kako to izdržava, kaže: "Pokušavam, moram!

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Kolektivni pregovori ne daju rezultate. Sudbina radnika u rukama je većinskog vlasnika Grada Rijeke i susjednih gradova i općina iz prstena.

"Dobili smo odbijenicu, znači zasad ne pristaju na niti jedan cent povećanja plaće. Zakon se krši, krši se Zakon o radu, znači vozači rade i sedam dana u tjednu što ne bi smjeli. U Autotroleju radi 251 vozač, od toga je 11 umirovljenika koji bi po zakonu trebali raditi pola radnog vremena. Međutim, oni nerijetko rade i puno radno vrijeme, znači 180, 190 sati mjesečno, naravno da se evidentira samo 80 sati", rekao je Mavrić.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Kad bi počeli raditi po zakonu, kažu, minimalno bi još deset autobusa na dan ostalo parkirano u garaži.

"Štrajk je svakako opcija, a meni se čini da rukovodstvo čini sve od sebe da nas dovede u situaciju da se taj štrajk uistinu i dogodi. Vozači su spremni na njega, željni su ga budući da već godinama trpimo i radimo puno, puno iznad zakonski dozvoljenih prekovremenih sati", rekao je Robert Puljić, sindikalni povjerenik Nezavisnog sindikata radnika Hrvatske.

Ako nadređeni misle problem riješiti s Nepalcima, nemaju puno razloga za veselje. Čekaju ih od veljače, a njima ni traga ni glasa. Možda na kraju shvate da će ipak morati malo bolje platiti Hrvate.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Dosje jarak
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo