Novčanici se prazne, blagajne pune. Najveći praznik popusta i ušteda – samo što nije.
"Popusti su veliki, a budući da nam trebaju pokloni sad za nadolazeće blagdane, zgodno je iskoristiti te popuste koji se nude. Uglavnom su od 30 posto, ima nekih stvari koje su i 60, ja sam zadovoljna", kaže Lidija Šeatović iz Zagreba.
"Sin je krenuo kupiti jaknu za zimu, ostali smo bez jakne – prerastao je sve, tako da idemo u dućan. Uštedjet ćemo 25 posto", poručuje Tamara Pradegan iz Zagreba.
Prava šoping groznica tek se očekuje. Procjene su kako ćemo samo sutra potrošiti 72 milijuna eura. No, stručnjaci upozoravaju, veliki popusti često su samo dobar mamac za ulazak u trgovinu.
"I onda kad uđeš u trgovinu i tražiš to što je sniženo 50 ili 70 posto zapravo se može vidjeti jedna mala količina svega onoga što se nalazi u moru sniženih stvari 20 ili 30 posto. To su zamke na koje treba paziti prilikom kupovine", objašnjava modna savjetnica, Alma Permerl Zoko.
Popusti vrište iz svakog izloga, a pad cijena najviše se vidi na odjeći i tehnici.
"Uvijek se nešto kupuje, mi smo žene – uvijek kupujemo", poručuje Mirjana Žanetić iz Zagreba.
"Mislim da je bolje preko interneta, definitivno – veći su popusti nego u trgovinama. I startna cijena je jeftinija preko interneta", govori Marijana Kovačević iz Zagreba.
I pri kupnji preko interneta, ali i u trgovinama, dobro čitajte etikete, ali i sitna slova.
"Ta etiketa će vam dosta dota otkriti, ako je ona stara, zgužvana, prelijepljena nekoliko puta, ako vidite tragove malih narančastih mrvica, ili crvenu kemijsku – to je znak da je to stari odjevni predmet, koji nužno ne mora biti loš, ali može biti i s oštećenima koje ne vidite na prvu", tvrdi Permerl Zoko.
Crni petak i ove će godine "srušiti" Internet. Web shopovi imaju u prosjeku 30 posto više posjeta i veći promet u odnosu na lani. Kupuje se, sve i svašta.
"Godinama dominiraju robotski usisavači, IPL uređaji, brijaći aparati, popularni, moderni gadgeti, ali idu i parfemi, pokloni, igračke, umjetni borovi, fashion", kaže Tana Zimmermann, direktorica online trgovine.
Ogroman skok narudžbi osjete i u pošti. Kapaciteti sortirnice – puni. Radi se u tri smjene jer paketi moraju stići na vrijeme.
"Ove godine očekujemo ponovno obaranje rekorda jer e-trgovina raste po dvoznamenkastim stopama već par godina, tako da će količine koje dnevno dolaze u Hrvatsku poštu premašiti 100 tisuća pošiljaka", dodaje Krešimir Domjančić, glasnogovornik Hrvatske pošte.
Sezona šopinga je krenula, a s njom, čini se, i nikad veća potrošnja.