DOBRO ILI LOŠE? /

Ovo su stvarne brojke sezone. 'Manje smo radili, a više zaradili'

Rujan je pred vratima, gužve na plažama se smanjuju, ali rasprave o uspjehu sezone i dalje traju. Jesu li nas ove godine zaobišli naši najbolji gosti, oni iz Njemačke i čiji su kreveti ostali prazni...

26.8.2023.
21:00
VOYO logo

Zalazak glavnog dijela sezone je u tijeku. Obilježila ju je kuglica sladoleda - kritika nije nedostajalo kao ni gostiju.

Prema neslužbenim podacima u Hrvatskoj danas odmara 940 tisuća turista. Dosadašnji dio godine bolji je osam posto u dolascima i dva posto u noćenjima.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Ova godina je bila godina do sada s oscilacijama, ali ukupno gledano mislim da možemo biti zadovoljni, godina je dobra", kaže Boris Žgomba, predsjednik Udruženja putničkih agencija pri HGK.

Image
Odlučili ste! /

'Cijene na Jadranu ove su godine otišle u nebo.' No neki se ne slažu: 'Skuplja je kava u Špičkovini nego na Lastovu'

Image
Odlučili ste! /

'Cijene na Jadranu ove su godine otišle u nebo.' No neki se ne slažu: 'Skuplja je kava u Špičkovini nego na Lastovu'

Sezona je na razini s rekordnom 2019. Iznajmljivači su se žalili na srpanjske rupe, ali na kraju kolovoza - u obiteljskom turizmu nezadovoljstva nema.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Ja mislim da ćemo svi zaraditi, zašto? Zaradit ćemo zato što je popunjenost osmi mjesec bila sto posto, sedmi šezdeset posto, peti je bio trideset. Kad pogledamo korekciju cijena, manje smo radili, a više zaradili", poručuje Mirko Bulić, predsjednik Hrvatske zajednice udruga obiteljskog smještaja.

Zbog inflacije, Hrvatska više nije jeftina destinacija, a euro je gostima dao bolji uvid u to što dobivaju za uloženo. Dio iznajmljivača koji nije radio na kvaliteti, ostao je bez gostiju.

"To se dogodilo najviše onima koji imaju manje zvjezdice. Definitivno oni koji se nisu standardizirali po novom načinu kategorizacije. Jer se u zadnje vrijeme traži četiri i pet zvjezdica", dodaje Bulić.

Najbrojniji su i dalje turisti iz Njemačke. Do sad ih je ove godine došlo dva posto manje nego lani, ali deset posto više nego 2019. Domaći su u porastu od šest i 15 posto. Treći su Slovenci s povećanjem od četiri posto lani i jedan posto u odnosu na 2019.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Iako su u blagom padu, Nijemci su na putu da ostvare drugu najbolju sezonu u povijesti kažu u HTZ-u.

"Najbolja je bila lanjska godina. Kad se usporedimo s tom godinom treba uzeti nekoliko stvari u obzir koji su karakterizirali lanjsku godinu na Njemačkom tržištu. To je bio kraj pandemije, kasni booking, problemi u avioprometu, imali su problem dosezati destinacije na koje su tradicionalno išli", tvrdi Romeo Draghicchio, direktor Predstavništva HTZ-a u Njemačkoj.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Pa im je bilo jednostavnije sjesti u auto i doći u Hrvatsku. No, promjene u dolascima ionako nisu znak za uzbunu. Koliko je uspješno bilo znat će se kad se podvuče crta i HNB objavi prihode.

"Ne smijemo i ne trebamo gledati brojke dolazaka i noćenja nego ono što je najbitnije da bude destinacija na razini onoga što može primiti. Ono što je najbitnije da imamo kvalitetnu destinaciju, kvalitetne goste i kvalitetne usluge", kaže Žgomba.

Jer svaki će gost nekvalitetnu uslugu i destinaciju platiti samo jednom.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
gospodin savršeni aus
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo