Parkiranje u gradovima postaje sve veći problem, posebno nepropisno - toliko da je reagirao i pravobranitelj za osobe s invaliditetom. Traži jače kažnjavanje prekršitelja. Istražili smo kakvo je stanje u Osijeku, gdje su kritična mjesta pod nadzorom kamera, a intenzivno radi i pauk služba.
Prizor pauka koji podiže vaše vozilo ne želi vidjeti ni jedan vozač, ali se ipak događa. "Deset minuta sam ga ostavio i moja sreća je bila da je odmah pauk došao i odvezao auto, ali od tada pazim", kaže Dražen iz Osijeka. Iskustva s paukom i premještanjem vozila nikada nisu ugodna. "Strašno, mislila sam da sam negdje dalje parkirala, ali ne – odvezao je auto", prepričava Deana iz Osijeka. Zato oprez – kako i vaš automobil ne bi završio u paukovoj mreži. "Pa, najbolje oprez, to je uvijek bilo, ili spremiti novac dosta u džep", kaže Zdravko iz Osijeka.
Premještanje vozila paukom treba platiti 100 eura. Ako pauk službu zateknete u pokušaju dizanja vašeg automobila - možete platiti 50 eura i pokušati ostati mirni. "Sve ovisi, ima svakakvih ljudi, netko se pomiri s tim da je u prekršaju, a bude i burnih reakcija, malo psovanja, ali svi se uglavnom smire", pojašnjava Igor Milanko, djelatnik RJ Premještanje vozila Unikom d.o.o.
Smireno svoj posao rade i djelatnici pauk službe kako bi pogrešno parkirani automobili bili brzo uklonjeni i sigurno premješteni. "Najviše treba paziti da lisice budu pričvršćene, da kukice zakvačimo za lisicu i da vozilo u najkraćem roku bude podignuto", govori Krešimir Miličić, djelatnik RJ Premještanje vozila Unikom d.o.o.
Pauk na intervenciju izlazi po pozivu policije ili prometnih redara, koji utvrde prometni prekršaj. Najgore je kada nesavjesni vozači svojim automobilima drugima ugrožavaju sigurnost ili onemogućavaju prolaz. "S parking mjestom gdje su invalidi, mjesta koja su blizu pješačkim prijelazima ili blizu raskrižja, znači gdje se krši prometna sigurnost", kaže Igor Pandžić, direktor komunalnog poduzeća Unikom d.o.o.
A krši je svako nepropisno parkiranje, pa i ono na samo jednu minutu. "Vremenski period samog prekršaja ne postoji, tako da stajao netko negdje minutu ili sat vremena ili cijeli dan, nama je isto po pitanju našeg posla", govori Luka Došen, voditelj RJ Premještanje vozila Unikom d.o.o.
Posao je u protekloj godini dana, koliko pauk služba u Osijeku, funkcionira donio ove rezultate: "Imamo podignutih oko 1.004 vozila, 200 i nešto vozila je bilo pokušaja podizanja, kada su građani došli na lice mjesta", navodi Igor Pandžić.
Pauk će i dalje 24 sata biti spreman na akciju te tako i dalje utjecati i na prometnu sigurnost, ali i na kulturu vozača.