'SRCE DALMACIJE' /

Hoće li i Šibenik imati aerodrom? Već je ušao u prostorne planove, gotov i idejni projekt: 'Mladi bi imali gdje raditi'

Aerodrom Šibenik - zašto ne? Iako u strategiji prometnog razvoja još nije, Vlada je u lipnju osnovala tvrtku koja bi trebala biti vlasnica buduće zračne luke. Kakve su šanse da letimo u Šibenik i iz njega?

7.12.2023.
21:00
VOYO logo

Na krškoj ravnici nadomak Drniša mještani Pokrovnika već četiri desetljeća slušaju o gradnji zračne luke. Sada je taj projekt ponovno aktualan. "Imam slučaj di mi stalno prelijeću avioni priko kuće, na Čiovu. Sad više neman, da san je sinu. To je malo neugodno, ali mislim ruta nikako ne smije biti preko sela", kaže Niko Copić iz Pokrovnika.

Njegov prezimenjak Ante Jurica kaže da se aerodrom spominjao još u vrijeme Kraljevine Jugoslavije, ali intenzivno kasnije 70-ih godina: "Ko zna hoće li sad napravit', dovršit' išta. Bilo bi dobro da naprave štogod, za mladi svit da radi"

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Zračna luka već je u ušla u prostorne planove, gotov je i idejni projekt, a čeka se studija utjecaja na okoliš.

"Sve ovisi kako bi utjecalo na Pokrovnik jer Pokrovnik je jedno mjestašce od 200 ljudi gdje imamo desetak mladih obitelji s dvoje-troje djece ispod 10 godina i sigurno sad kad smo počeli oživljavat misto, ne bi voljeli da nam se rasele tek tako", smatra Ante Štrkalj (HDZ), predsjednik Mjesnog odbora Pokrovnik u Drnišu.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Image
PREDANE U MUZEJ /

Carinici na pariškom aerodromu zaplijenili stotine lubanja zaštićenih vrsta majmuna

Image
PREDANE U MUZEJ /

Carinici na pariškom aerodromu zaplijenili stotine lubanja zaštićenih vrsta majmuna

Projekt koji je podržala Vlada ujedinio je i suprotstavljene političke opcije iz Šibenika.

"Ako ćete razvijati turizam, onda bi se ja radije bazirao na ovu drugu priču, letove privatnih zrakoplova, neke naše unutrašnje linije, koje prebacuju putnike itd; a ne međunarodni aerodrom, ali o tome će na kraju krajeva reći struka i studija", kaže SDP-ov saborski zastupnik Franko Vidović, čiji se otac davno zalagao za ovu ideju.

Njegov saborski kolega iz HDS-a Hrvoje Zekanović zaključuje: "Ova zračna luka, kako sad stvari stoje, ne bi bila trošak za hrvatsku državu jer već postoje brojni potencijalni investitori i koncesionari koji bi sutra koncesionirali tu zračnu luku po uzoru na zagrebačku zračnu luku Franjo Tuđman".

Stručnjaci, poput autora više master planova za zračne luke, ipak dvoje oko gradnje zračne luke koja je 50-ak kilometara udaljena i od splitske i od zadarske koje još uvijek nisu prekapacitirane.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Svakako da nije potreban, a da li bilo dobro da postoji, pa svaka infrastruktura služi građanima kraja u kojem se nalazi, pa bi i takav jedan aerodrom u svakom slučaju služio građanima, ali on bi sigurno digao dio prometa splitskom aerodromu, dio prometa zadarskom aerodromu", kaže Tonči Peović, konzultant i sudski vještak za zrakoplovstvo.

Šibenski gradonačelnik Željko Burić (HDZ) smatra da ima mjesta za sve: "Nije to priča aerodroma koji će sutra biti konkurent Splitu, Zadru i bilo kojem drugom velikom komercijalnom aerodromu, nego govorimo u prvom redu o aerodromu koji bi krenuo s pričom sportskog aerodroma i malog aerodroma."

Tekst se nastavlja ispod oglasa

A buduća zračna luka u Pokrovniku zvala bi se Srce Dalmacije.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Dosje jarak
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo