Svaki peti automobil koji vidite na cesti je neispravan. Lani je više od 430 tisuća automobila palo na tehničkom pregledu. Slika hrvatskog voznog parka sve je lošija što ne čudi jer vozimo u prosjeku 15 godina stare automobile.
Mnogi automobili daleko su od izvrsnog stanja. Zbog svoje starosti trećina vozila pada na tehničkom. Na godinu njih gotovo pola milijuna.
Padom na tehničkom kažnjava se i najmanje odstupanje od zakonskih normi.
Kristijan Belobrajdić, nadzornik tehničke ispravnosti vozila kaže: "Bude nezadovoljnih, ali kako je tako je. Moramo raditi svoj posao. Ne može auto proći neispravan". Ističe pak i kako rijetki traže da im se progleda kroz prste, ali, govori, u principu znaju da se ne može progledavati kroz prste
Mnogi vozači su ipak savjesni i znaju kakvu opasnost na cesti može izazvati neispravan automobil.
Prosječno automobili imaju pet grešaka zbog kojih ne prolaze na tehničkom. Još uvijek zabrinjava najveći broj uočenih kvarova na kočnicama. Uz njih, tu su i loše gume.
Tomislav Škreblin, izvršni direktor za tehničke poslove Centra za vozila Hrvatske tvrdi: "Imamo i nedostatke na šasiji i karoseriji, što su nedostatci uglavnom vezani uz koroziju. Nedostatci na motoru, koji su uglavnom vezani za propusnost ispušnog sustava i za zauljenje na motoru".
U kategoriji do 10 godina starosti najpouzdanije marke koje prolaze na tehničkom su Mazda, Volvo, Suzuki, Mercedes i Toyota.
"Lani je uvezeno oko 60-ak tisuća rabljenih vozila i oko 40-ak tisuća registrirano je novih vozila. S tim da promjenu koju smo primijetili da kod rabljenih vozila koja se sada uvoze, njihova prosječna starost raste, pa se ne može očekivati da će ukupna starost voznog parka zbog toga padati", tvrdi Škreblin.
Starost će rasti i zbog skore zabrane prodaje automobila s unutarnjim izgaranjem. Vozila koja će zadovoljavati tu normu neće biti jeftina, pa je gotovo sigurno da će nam vozni park biti sve stariji.