USKORO U HRVATSKOJ /

Je li kraj manipulacijama trgovaca? Doznajemo kako će raditi aplikacija za uštede

'Mi kao vodeća aplikacija za uštede, koju je skinulo 240 tisuća ljudi, pozdravljamo taj korak gdje će ljudi moći vidjeti ne samo promotivne cijene već i sve cijene pa tako i usporediti košarice kod raznih trgovaca'

Marko Šiklić

Marko Šiklić

TV reporter, najčešće se bavi ekonomijom i društveno-socijalnim pričama. Bez kompromisa, donosi najbržu istinu

19.2.2025.
18:37
VOYO logo

Izraelski model protiv visokih cijena uskoro i u Hrvatskoj! Trgovački lanci morat će po novom Zakonu na svojim internetskim stranicama objavljivati cijene svih proizvoda, a ne samo onih koji su na akciji. Pa će tako i usporedba cijena biti jednostavnija.

Igra li se prema pravilima, kontrolirat će Državni inspektorat. Također, zakonom će se omogućiti i praćenje promjene cijena, što znači da će svaki trgovac morati uz trenutačnu maloprodajnu cijenu jasno naznačiti i prethodnu cijenu proizvoda. Ne budu li se trgovci držali ovog zakona kazne idu i do 30 tisuća eura.

Image
'GULE NAS' /

Na meti bojkota banke i teleoperateri! 'Halo inspektore' najavio veliki skup: 'Pokazat ćemo im nešto'

Image
'GULE NAS' /

Na meti bojkota banke i teleoperateri! 'Halo inspektore' najavio veliki skup: 'Pokazat ćemo im nešto'

Kako će to izgledati u praksi?

O tome hoće li se na ovaj način konačno uvesti prava tržišna utakmica među velikim trgovcima i kako bi to trebalo izgledati u praksi, razgovarali smo s Josipom Mullerom koji je osmislio aplikaciju za uštede.

"Mi kao vodeća aplikacija za uštede, koju je skinulo 240 tisuća ljudi, pozdravljamo taj korak gdje će ljudi moći vidjeti ne samo promotivne cijene već i sve cijene pa tako i usporediti košarice kod raznih trgovaca. Ono što trebamo znati je da takav korak iziskuje određene operativne izazove kod trgovaca. Neki trgovci imaju različite cijene u raznim formatima, zatim različite cijene ovisno o sezoni pa čak i po kvartovima. Po meni je jako bitno da se jasno definira je li se trebaju objavljivati sve cijene ili samo u one u najvećem formatu dućana kako korisnici bi na kraju bili sigurni da imaju točnu informaciju, jer mi samo možemo prenijeti informaciju od trgovca. Ovisno o kvaliteti informacije i korisnici će imati kvalitetu informacije", rekao je.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Izraelski model je preuzela Italija, sad smo mi na redu, a Muller je odgovorio kad možemo očekivati vidljive znakove da je stvar uspjela ili nije.

"Prvo trebamo vidjeti u kakvom će formatu biti objavljivani podaci i koliko će se često osvježivati kvaliteta tih podataka. Na temelju toga mi možemo dodati u našu aplikaciju modul poredbe cijena gdje će ljudi moći uspoređivati košarice po trgovačkim lancima, a ovisi i o tome koliko će ljudi htjeti koristiti to rješenje. Znamo da su ljudi u Izraelu vrlo racionalni. Pitanje je hoće li kod nas ljudi htjeti uložiti svoje vrijeme i trud da bi dodali 30-ak proizvoda i na temelju usporedbe odabrali svoju košaricu, to može odlučiti svako za sebe. Ono što je bitno da se ovim potezom da mogućnost ljudima pruža. Ljudima koji gledaju na svaki euro i u tom smislu mi pozdravljamo tu inicijativu", zaključio je.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
ksw
NE PROPUSTI 21. VELJAČE!
VOYO logo
Još iz rubrike
Image
ZAVRZLAMA U KARLOVCU /

Stari toranj prijeti urušavanjem, a vlasnici ne reagiraju: 'Situacija je ozbiljna!'