'SAD KREĆE ŠPICA' /

Obnova automobila kod Hrvata ide punom parom. Donosimo koji su automobili najprodavaniji u Hrvatskoj

Vodeća je marka Škoda, koja je na prvom mjestu zaključila i prošlu godinu. Drugi najprodavaniji je Volkswagen, treći Renault. Na četvrtom mjestu je Suzuki, a prati ga Toyota

Marko Šiklić

Marko Šiklić

TV reporter, najčešće se bavi ekonomijom i društveno-socijalnim pričama. Bez kompromisa, donosi najbržu istinu

11.5.2024.
10:36
VOYO logo

Već četvrti mjesec zaredom u Hrvatskoj raste kupnja automobila. Prodaja novih porasala je za 14, a polovnih gotovo 20 posto.

Stari je svoje odvozio. Nakon 6 godina, Ante Božić iz Zagreba je u kupnji novog rabljenog automobila. Iako mu je plan bio kupiti novo, sve je ostalo samo na planu. "Tražim obiteljski monovolumen, iz praktičnih razloga, stari auto je već dotrajao, pa gledam u cjenovnom rangu između 30 i 40 tisuća, da vidim što se nudi na tržištu", pojašnjava Ante. Konačnu odluku još nije donio. U njegovu garažu trebao bi automobil star tri godine. "Prekrasan auto, morat ću razgovarati, prvenstveno sa suprugom", dodaje Ante.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Obnova voznog parka kod Hrvata ide punom parom. U prva četiri mjeseca ove godine rabljenih je prodano više od 30 tisuća, a novih više od 20. Odličnu prodaju najvećim dijelom guraju turizam i sezona. "Sad kreće špica, do sad je bila priprema i sada se gro vozila isporučuje, sad kreće ona navala prava za vozilima", kaže Ivan Pehar, direktor salona rabljenih vozila.

Vodeća je marka Škoda, koja je na prvom mjestu zaključila i prošlu godinu. Drugi najprodavaniji je Volkswagen, treći Renault. Na četvrtom mjestu je Suzuki, a prati ga Toyota. "Kad pogledamo top 5 najprodavanijih – uglavnom su to automobili iz SUV koncepta, odnosno automobili do 25 tisuća eura. Pomogle su i akcije, sad smo se napokon vratili u neko normalno razdoblje, kako je nekad trgovina, barem kad govorimo o novim automobilima, izgledala", kaže Dimitrije Trbović, direktor tvrtke za prodaju vozila.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Image
PRO I KONTRA /

Saša Cvetojević u Direktu razbio mitove 'krepavaju' li Tesle na minusima i zapaljuju li se e-automobili sami od sebe

Image
PRO I KONTRA /

Saša Cvetojević u Direktu razbio mitove 'krepavaju' li Tesle na minusima i zapaljuju li se e-automobili sami od sebe

Svaki dan od početka godine u zemlji se proda najmanje 184 nova i 247 rabljenih automobila, uglavnom onih do 8 godina starosti. "Škoda Octavia, Renault Clio, Suzuki Vitara, to su modeli koji su vrlo traženi prilikom kupnje novih vozila, a isto tako su zanimljivi nama kao vozila koja se vraćaju nakon isteka renta a car sezone, ili nakon isteka korištenja u nekoj kompaniji, jer ona su dosta zanimljiva kao korporativna vozila", objašnjava Pehar.

U travnju je hrvatskim kupcima među ostalim prodana i Rimčeva Nevera. Iako je 2024. krenula dobro, rezultat iz 2019. kada je prodano više o 60 tisuća novih automobila teško ćemo nadmašiti. "Od 2010. godine imamo stalni porast prosječne starosti voznog parka, a od 2013. imamo stalni trend gdje imamo puno više uvezenih rabljenih vozila nego novih, bilo bi dobro da se i taj trend promijeni, ja se nadam u skorijoj budućnosti", pojašnjava Goran Zovak, predstojnik Zavoda za prometno-tehnička vještačenja pri Fakultetu prometnih znanosti

No, s obzirom na prosjek Europe i ne stojimo tako loše. Čak 11 država ima stariji vozni park od Hrvata, među njima su Španjolci, Portugalci, Mađari i Slovaci…

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
pikado
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo