Već četvrti mjesec zaredom u Hrvatskoj raste kupnja automobila. Prodaja novih porasala je za 14, a polovnih gotovo 20 posto.
Stari je svoje odvozio. Nakon 6 godina, Ante Božić iz Zagreba je u kupnji novog rabljenog automobila. Iako mu je plan bio kupiti novo, sve je ostalo samo na planu. "Tražim obiteljski monovolumen, iz praktičnih razloga, stari auto je već dotrajao, pa gledam u cjenovnom rangu između 30 i 40 tisuća, da vidim što se nudi na tržištu", pojašnjava Ante. Konačnu odluku još nije donio. U njegovu garažu trebao bi automobil star tri godine. "Prekrasan auto, morat ću razgovarati, prvenstveno sa suprugom", dodaje Ante.
Obnova voznog parka kod Hrvata ide punom parom. U prva četiri mjeseca ove godine rabljenih je prodano više od 30 tisuća, a novih više od 20. Odličnu prodaju najvećim dijelom guraju turizam i sezona. "Sad kreće špica, do sad je bila priprema i sada se gro vozila isporučuje, sad kreće ona navala prava za vozilima", kaže Ivan Pehar, direktor salona rabljenih vozila.
Vodeća je marka Škoda, koja je na prvom mjestu zaključila i prošlu godinu. Drugi najprodavaniji je Volkswagen, treći Renault. Na četvrtom mjestu je Suzuki, a prati ga Toyota. "Kad pogledamo top 5 najprodavanijih – uglavnom su to automobili iz SUV koncepta, odnosno automobili do 25 tisuća eura. Pomogle su i akcije, sad smo se napokon vratili u neko normalno razdoblje, kako je nekad trgovina, barem kad govorimo o novim automobilima, izgledala", kaže Dimitrije Trbović, direktor tvrtke za prodaju vozila.
Svaki dan od početka godine u zemlji se proda najmanje 184 nova i 247 rabljenih automobila, uglavnom onih do 8 godina starosti. "Škoda Octavia, Renault Clio, Suzuki Vitara, to su modeli koji su vrlo traženi prilikom kupnje novih vozila, a isto tako su zanimljivi nama kao vozila koja se vraćaju nakon isteka renta a car sezone, ili nakon isteka korištenja u nekoj kompaniji, jer ona su dosta zanimljiva kao korporativna vozila", objašnjava Pehar.
U travnju je hrvatskim kupcima među ostalim prodana i Rimčeva Nevera. Iako je 2024. krenula dobro, rezultat iz 2019. kada je prodano više o 60 tisuća novih automobila teško ćemo nadmašiti. "Od 2010. godine imamo stalni porast prosječne starosti voznog parka, a od 2013. imamo stalni trend gdje imamo puno više uvezenih rabljenih vozila nego novih, bilo bi dobro da se i taj trend promijeni, ja se nadam u skorijoj budućnosti", pojašnjava Goran Zovak, predstojnik Zavoda za prometno-tehnička vještačenja pri Fakultetu prometnih znanosti
No, s obzirom na prosjek Europe i ne stojimo tako loše. Čak 11 država ima stariji vozni park od Hrvata, među njima su Španjolci, Portugalci, Mađari i Slovaci…