NEKAKVE PROMJENE? / Dalmatinci popustima u srpnju krpaju lipanjsku rupu. Gostima srednje kupovne moći smo preskupi

Problemi i na moru. Otkazivanja rezervacija, lipanjska, pa srpanjska rupa - turistička sezona koja je trebala biti rekordna pretvara se u kriznu. Kako će Dalmatinci riješiti problem

29.6.2023.
7:30
VOYO logo

Prvi veliki val turističkog povratka s dalmatinskih otoka u punom je jeku. Osmijeh nakon godišnjeg na Hvaru je tu, ali i kritika.

"Jako skupo. Baš je skupo, ali bilo nam je zabavno. Ipak je vrijedilo, a i to se računa", kaže Nella Canningham iz SAD-a.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Da je na Hvaru skupo čuli su od prijatelja, pa su se na to i pripremili, no neke su visoke cijene poprilično iznenadile.

"Relativno je jeftinije nego u Dubrovniku, ali opet je skupo. Od Hrvatske sam očekivao da će biti jeftinija, ali očito nije. Ipak je to previše", smatra Nenad Debolka iz Novog Zelanda.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Na previsoke cijene, najosjetljiviji su gosti srednje kupovne moći. Takvi su najčešći u manjim sredinama, kojima se, čini se, osim lipanjske smiješi i srpanjska turistička rupa.

"Ti gosti iz susjednih zemalja su gosti srednje kategorije. Da bi mi takvim gostima omogućili ugodan i zadržali ih na boravku ovdje, ne možemo dignuti cijene kao da imamo goste iz Dubrovnika i Splita", tvrdi vlasnica apartmana, Martina Nimac Kalcina.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Na udaru otkazivanja u prvom redu su mali iznajmljivači, no s istim problemom bore se i hotelijeri koji u špici sezone gledaju kako spasiti što se spasiti da.

Image
'u skladu s inflacijom' /

Nakon A1 poskupljuje i Telemach. Mjesečne tarife bit će skuplje i za 8,3 posto

Image
'u skladu s inflacijom' /

Nakon A1 poskupljuje i Telemach. Mjesečne tarife bit će skuplje i za 8,3 posto

"Teško je sad tu nekakav mehanizam naći kako bi tome doskočili, jer u principu ako gledamo da je najveći razlog tome cijena, spuštati sad cijenu je nekako nezgodno. Možda evo nekakve akcije koje će baš biti isključivo na nekakav dan ili dodati nekakvu dodatnu vrijednost u biti na tu cijenu sobe, a ne spuštati cijenu smještajne jedinice", objašnjava Davina Ljubičić Đirlić, direktorica hotela.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Za goste iz daleke Kenije, koje smo zatekli na splitskoj Rivi, isti problem.

Uz to što su naučili pokoju našu riječ, čini se da ni njima godišnji odmor u Hrvatskoj nije jeftin.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Pa, ne baš. Nije kao u ostatku Europe. Prihvatljivo je i dobro je, ali mislim da je više od svega bitno da je isplativo", kaže Auka Gecheo iz Kenije.

No ova sezona čini se nije isplativa iznajmljivačima. Pad prometa i preko dvadeset posto, alarm je za uzbunu.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Smatram da još uvijek nije kasno, ali strah opravdani postoji i treba se pod hitno reagirati, jer strah me da gubimo te naše goste srednje klase koje smo mi u većini imali. Upravo zbog toga što se ponašamo kao da smo luksuzna destinacija, ali nažalost nismo", poručuje Nimac Kalcina.

Zato bilježimo slabiji rezultat, slabiju popunjenost, otkaze rezervacija, stagnaciju i lošiji ulaz u glavnu sezonu. Pod pritiskom konkurencije i uz visoke cijene, polako ostajemo bez dobrog dijela europskog tržišta koje čine većinu turističkog prometa u Hrvatskoj.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Fnc 16
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo