Da se čeka - čeka se. Liječnica obiteljske medicine svoju pacijenticu uspjela je naručiti na ultrazvuk dojke tek u rujnu.
"Ukazujemo na problem svakodnevni, svakodnevni diljem cijele Hrvatske, da se pacijenti sa šaltera bolnice vraćaju bez termina za svoj pregled za dijagnostičku pretragu da bismo ih mi naručili", kaže Nataša Ban Toskić, predsjednica Koordinacije hrvatske obiteljske medicine.
U Ministarstvo zdravstva su pristigle brojne pritužbe pacijenata, pa je ministar poslao dopis svim ravnateljima: pacijent koji se naruči na pregled - treba dobiti potvrdu.
"Na taj način se potiče odgovornost pacijenata prema zdravstvenom sustavu ako ne mogu doći na taj pregled da ga na vrijeme otkažu. Isto tako potiču zadovoljstvo pacijenata jer znaju kad su naručeni, jer pacijent ne smije biti samo objekt u zdravstvenom sustavu", kaže Jasna Karačić Zanetti, predsjednica Hrvatske udruge za promicanje prava pacijenata.
Ovo je potvrda koju pacijent dobije - bez obzira naručio se osobno, e-mailom, putem e-naručivanja ili interne uputnice. Iz KBC-a Sestre milosrdnice za RTL poručuju da starijim pacijentima potvrdu šalju SMS-om ili telefonskim pozivom. Ministar zdravstva naglašava važnost upisivanja termina u informacijski sustav.
"Ne želimo zatvarati oči pred nepravilnostima koje se događaju u procesu dodjeljivanja termina za određene preglede i postupke. Liječenje je nužan element svake terapije, no jednako je važna i komunikacija."
Iz Hrvatske udruga bolničkih liječnika podržavaju zahtjeve pacijenata i čude se što već ne funkcionira.
"Ministar Vili Beroš je osoba koja upravlja državnim ustanovama, dakle s bar 10-ak bolnica, a i više zdravstvenih institucija i ovu objavu mogao je mirne duše podijeliti ravnateljima koje je spomenuo jer ih je on i namjestio na te pozicije". kazuje Ivan Bekavac iz Hrvatske udruge bolničkih liječnika.
Dopis je iznenadio i liječnike obiteljske medicine - kažu ono što ministar piše - trebalo bi se podrazumijevati.
"Ovdje još jednom ponavljam našu inicijativu i prijedlog da svaki bolnički liječnik koji neku pretragu indicira, na licu mjesta odmah pacijentu osigura termin za tu pretragu, odnosno administrator u toj zdravstvenoj ustanovi", kaže Ban Toskić.
"Bolnički liječnici nisu u poziciji znati informacije o raspoloživim terminima svih specijalističkih djelatnosti, pregleda, dijagnostike i drugih postupaka u zdravstvu, niti im je to u opisu radnog mjesta. Budemo li to radili – još ćemo manje vremena imati na raspolaganju za brigu pacijenata", dodaje Bekavac.
U dopisu poslanom svim bolnicama - ministarstvo traži od bolnica prikazivanje realnog stanja broja dana čekanja, ali i pozivaju pacijente koji ne dobiju potvrdu o terminu pregleda da prijave direktno ravnateljstvu bolnice.