Rast povjerenja u sigurnost internetske kupovine u RH

3.11.2011.
13:00
VOYO logo

Veliko nacionalno online istraživanje MasterIndex, koje je kompanija MasterCard Europe provela u rujnu 2011. godine, pokazalo je da raste povjerenje u sigurnost internetske kupovine u Hrvatskoj, što predstavlja dobru osnovu za daljnji razvoj elektronskog plaćanja u zemlji.

Više od polovice korisnika kreditnih kartica, njih 55%, često ili povremeno kupuje putem interneta, a čak ih je 75% ovim putem obavilo kupnju u posljednja tri mjeseca. 44% korisnika platnih kartica najčešće koristi kreditne kartice i kartice s odgodom plaćanja prilikom internetske kupovine, a PayPal ili slične servise koristi njih 24% – obično mlađi ispitanici u dobnoj skupini ispod 40 godina.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Kada je u pitanju sigurnost kupovine putem interneta, većina korisnika, njih 80%, istaknula je da vjeruje da je takva vrsta kupovine iznimno ili uglavnom sigurna. Korisnici iz sjevernog dijela Hrvatske (10%), Slavonije (12%) i Dalmacije (11%) pokazali su manje povjerenja prema e-trgovini. 39% ispitanika koji ne koriste e-trgovinu istaknulo je kao glavni razlog izbjegavanja kupovine putem interneta činjenicu što to nikada ranije nisu probali, a njih 38% je upravo bojazan o nedovoljnoj sigurnosti spriječila da se upuste u ovoj vid kupovine. Na trećem mjestu zašto ne kupuju putem interneta ispitanici su naveli da sve što im je potrebno ionako mogu kupiti u fizičkim trgovinama.

Kao glavne razloge veće motivacije za online kupnju, ispitanici su na prvo mjesto stavili posebne popuste i povoljnije uvjete kupnje, besplatna dostava našla se na drugom mjestu, a nakon toga slijedi veća raznolikost artikala, mogućnost kupovine u bilo koje doba dana i noći, te veća razina sigurnosti kupnje. "Istraživanje je također pokazalo kako gotovo polovica ispitanika, njih 49%, vjeruje da je glavna prednost online kupovine upravo njezina praktičnost i činjenica da možete kupovati iz udobnosti vlastitog doma", rekla je Aleksandra Babić, voditeljica marketinga i odnosa s javnošću MasterCard Europe.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Korisnici interneta u Hrvatskoj najčešće kupuju na inozemnim online stranicama (njih 44,4%), dok usluge hrvatskih online trgovina koristi 32,29% ispitanika.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
TOMA
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo