ZAGREB - Nagibni vlak je dan uoči nesreće, tijekom vožnje iz Splita za Zagreb imao problema s tehnikom - nije mu radio nagibni mehanizam koji onemogućava izlijetanje s pruge. To je strojovođa Mato Sekulić prijavio kontroli Vuče vlakova, piše Večernji list.
No, povjerenstvo HŽ-a, koje ispituje nesreću, nije dosad bilo upoznato s ovim dokumentom. Oni čak ni tri mjeseca nakon nesreće nisu uspjeli pregledati vlak koji je smješten u Solinu. Nedavno su došli u Solin, no vratili su se neobavljenog posla jer navodno nitko nije ni znao da dolaze.
Tog kobnog 24. srpnja je elektronika u vlaku 127 puta strojovođi signalizirala da ograniči brzinu na 80 kilometara na sat zbog teže neispravnosti naginjanja sanduka te vlak prebacivala na brzo kočenje! Strojovođa je naveo da na vlaku škripe amortizeri te da je klimatizacija pokvarena. Umjesto da rashlađuje prostor, ona je grijala pa je temperatura bila oko 32 Celzijeva stupnja.
Jedan od uzorka iskakanja vlaka bi zato mogla biti i djelomično neispravan nagibni mehanizam.