Vedran koji iz Siska putuje na fakultet u Zagreb u vlaku na dan
provede više od 2 sata. Nije mu jasno zašto su vlakovi tako
spori.
Od sljedećeg tjedna njegov vlak vozit će na pruzi na kojoj će
moći postići brzinu i od 140 kilometara na sat. No, njegov će put
to skratiti za svega 8 do 10 minuta. I pruga kod Čakovca, odakle
često putuju umirovljenici Slavko i Eva, djelomično je
obnovljena, no to im zasad neće skratiti vrijeme putovanja.
Ove je godine obnovljeno 100 kilometara pruga, a iduće će na
remont još 200 kilometara. I cijela pruga do Splita se uređuje -
podsjećaju u HŽ-u.
"Mi smo sada osigurali dovoljno sredstava, odnosno ne mi nego
hrvatska vlada i sad smo u mogućnosti sa boljim izvođačima ali i
sa našim društvom, pružne građevine brže izvoditi radove", kaže
predsjednik Uprave HŽ Infrastrukture Darko Peričić.
Cijeli remont malo će značiti putnicima ako se u konačnici
vrijeme puta ne skrati. Znaju ovo i u HŽ-u i upravo zato kreću u
nabavku nova 44 nova vlaka, vrijednosti milijardu i 600 milijuna
kuna. Za vječnog gubitaša - velik zalogaj.
"Mi se nadamo da ćemo već tijekom 2014 godine, poslovnu godinu
završiti na pozitivnoj nuli i da ćemo 2015 godine krenuti u
ostvarenje prihoda kojima ćemo moći financirati nabavku novih
vlakova.", tvrdi član Uprave HŽ Putničkog prijevoza Robert
Frdelja.
Dok sam HŽ ne zaradi za vlakove, novac će doći kreditom. Od koga,
još se ne zna. No u HŽ-u optimistično najvaljuju potpisivanje
ugovora za nove vlakove već sljedeći mjesec.
Nakon autocesta na red su došle željeznice koje je Kukuriku Vlada uvrstila među svoje prioritete. Već dvije godine traje reforma nekadašnjeg giganta HŽ-a, a obnavljaju se deseci kilometara pruga.