I slikom i slovima: sindikati i udruge uvjereni su da koncesija
autocesta Hrvatsku ne vodi nikuda. Ako Vlada ne ispuni njihove
zahtjeve o tome će početi prikupljati potpise za
referendum.
"Pošto su autoceste vlasništvo svih građana RH o njenoj koncesiji
putem referenduma mogu o njoj odlučivati samo njeni pravi
vlasnici u slučaju da se ova koncesija provede građani će dobiti
samo još jedan novi namet", kaže predsjednik Nezavisnog
cestarskog sindikata Mijat Stanić.
Upravo suprotno, odgovara ministar prometa, koncesija će smanjiti
javni dug. Kao zainteresirani ponuđači neslužbeno se spominju
najveći svjetski igrači poput Goldman Sachsa i grupacije Vinci.
Produženi rok za prve ponude istječe danas no ministar ne želi
ništa otkriti.
"Hipotetstki govorim, ako je samo jedan. Znači može ucjenjivati
Vladu RH. Ako ih je dva, tri, četriti, pet širi vam se mogućnost.
Ali jedan za drugog ne smiju znat vrlo jednostavno. Tako kaže
zakon tako kaže ekonomska praksa tako kažem ja onda", kaže
ministar Hajdaš Dončić.
Novcem od koncesije smanjio bi se javni dug dok novac od prodaje
CO Vladi treba za hitno saniranje proračuna. Oba ponuđača iz
prvog kruga poslala su obvezujuće ponude no ne zna koliko su
teške. 104,5 milijuna eura za dionice i 130 za dokapitalizaciju
neobvezujuće je nudio rovinjski Adris. Poljski PZU nudio je 142,2
milijuna eura za dionice ali za dokapitalizaciju puno manje - 50
milijuna.
Analitičari ipak upozoravaju da će Vladi osim privatizacije sa
spašavanje proračuna više trebati rezovi troškova.
No, na novac od prodaje CO Vlada ozbiljno računa već do kraja
godine.
U podne je istekao rok za predaju neobvezujućih ponuda za koncesije, a ministar prometa smio je reći samo da je zadovoljan. Slično govori i ministar financija koji je primio dvije obvezujuće ponude za Croatia osiguranje.