2013. bila je najlošija godina od početka krize u Hrvatskoj - ako
je suditi po tržištu novih automobila. Jer od zlatne 2008. i 87
tisuća prodanih primjeraka, brojka se srozala na manje od 28
tisuća kupljenih novih auta. Trgovci kažu - uz oprez kupaca, nisu
im pomogla ni nova Vladina fiskalna pravila.
U isto vrijeme novi trošarinski sustav donekle je potaknuo
tržište rabljenih automobila, koje bilježi rast prodaje. Tu
brojku uskoro će, htjela ne htjela, dodatno napumpati i
država.
Porezna uprava sastavlja listu poreznih dužnika kojima će prema
nekim procjenama, zapljeniti čak 15 tisuća vozila. I onda ih
ponuditi na javnoj dražbi.
I dok će neki analitičari reći da bi to moglo unijeti pomutnju na
tržištu, pogotovo onom rabljenih vozila - trgovci se takvog
učinka ne boje.
"Jedan od razloga je što ta vozila nisu transparentna, država ne
može jamčiti za kvalitetu. Vozila na javnim dražbama se ne mogu
isprobati, ne može se napraviti probna vožnja, ne može se odvesti
mehaničaru na pregled. I sami vlasnici kad znaju da će im vozilo
bit ovršeno, sami namjerno rade štetu, zamjene neke dijelove sa
vozila", smatra trgovac rabljenim vozilima Darko Princip.
2014. - slažu se ponuđači novih, kao i rabljenih vozila - bit će
izazovna godina.
Prošlu će godinu po lošemu pamtiti trgovci automobilima, jer u 2013. prodano je niti 28 tisuća novih osobnih vozila - što je najmanje od početka gospodarske krize. Prodavači rabljenih vozila reći će da godina i nije bila tako loša - no država će uskoro na bubanj staviti 15-ak tisuća zapljenjenih vozila poreznih dužnika.