Nizozemski pilot JanCocheret,
zaposlenik aviokompanije Emirates, prije dva
mjeseca je u svojoj kolumni za specijalizirani
magazin o zrakoplovstvu 'predvidio' tragediju koja
se 50 dana kasnije dogodila u Alpama kada je nakon pada aviona
Germanwingsa poginulo 150 ljudi.
Tada je u svom tekstu za "Piloot en Vliegtuig" (Pilot i
zrakoplov) izrazio zabrinutost te se upitao: 'Što bi se dogodilo
da se moj kopilot zaključa u kokpit?'. Te su rečenice zapravo
bile poziv nadležnima i upozoranje da sigurnosne mjere protiv
otmičara zrakoplova istovremeno mogu upotrijebiti i protiv samog
kapetana.
"Svaki put se zabrinuto pitam tko sjedi pokraj mene. Nadam se da
se nikada neću naći u situaciji da hitno moram na WC i na
povratku vidim da su vrata zaključana" napisao je Cocheret.
"Zahvaljujući novim sigurnosnim sistemima zatvaranja vrata,
pilotu više nije teško preuzeti kokpit i ostaviti svog kolegu s
druge strane vrata. Dovoljno je da ga pričeka da ode u WC...
Istina, stvarno postoji varijanta da se pomoću posebne šifre
pilot vrati u kokpit, ali ako kopilot unutra ukuca svoj kod za
zaključavanje, onda sve što je preostalo pilotu jest da sjedne s
putnicima i iščekuje što će se dogoditi..."
Prema posljednjim informacijama točno se takav scenarij dogodio
prošlog tjedna kada se kopilot Airbusa A320 Germanwingsa
AndreasLubitz zaključio u
kokpit i srušio zrakoplov u Alpe te ubio sebe i još 149 putnika i
članova posade.
'Što bi se dogodilo da se moj kopilot zaključa u kokpit?'. Te su rečenice zapravo bile poziv nadležnima i upozoranje da sigurnosne mjere protiv otmičara zrakoplova istovremeno mogu upotrijebiti i protiv samog kapetana