Nakon što je kopilot s psihičkim problemima srušio zrakoplov Germanwingsa mnoge zrakoplovne tvrtke požurile su uvesti pravilo da u pilotskoj kabini uvijek moraju biti dva člana posade, ali iskusni piloti to drže besmislenim jer i tada jedan pilot može u svakom trenutku srušiti zrakoplov, piše u nedjelju njemački list Frankfurter Allgemeine Zeitung.
Čovjek uvijek traga za rješenjem, pogotovo nakon velike katastrofe poput one leta 4U 9525 u kojoj je u francuskim Alpama poginulo 150 ljudi, a problem sada pokušava riješiti cijela zajednica zračnih prijevoznika.
Prema nalazima francuskih istražitelja kopilot Andreas Lubitz je namjerno usmjerio Airbus A320 u planinu, a posljednje minute je bio sam u kokpitu u koji nije htio pustiti kapetana leta koji je otišao u toalet.
Tko traži brzi odgovor, nalazi brzi odgovor: u svakom trenutku u kokpitu moraju biti dvije osobe, piše FAZ. Budući da uglavnom zbog štednje u zrakoplovu nema tri pilota, ubuduće bi najmanje jedan stjuard ili stjuardesa došli u kokpit kako bi spriječili nesreće poput one u Francuskoj.
Američke zrakoplovne kompanije već dulje imaju to pravilo, a sada se pridružuju i europske tvrtke poput Easyjeta i Norwegiana, Ryanaira i Air Berlina te Lufthanse i Germanwingsa.
"To zvuči dobro, trebalo bi umiriti. Samo, ne donosi ništa", piše FAZ.
Iskusni piloti govore da se ovdje radi o "prividnom aktivizmu" koji bi trebao umiriti javnost.
"Ako pilot hoće može zrakoplov za dvije sekunde nepovratno srušiti" koristeći upravljač ili kormilo ili isključivanjem motora u kritičnom trenutku.
Pri tome stjuardesa ne može učiniti ništa jer nema pojma o tome što pilot radi, a pogotovo ne može ništa protiv toga poduzeti.
"Protiv psihički oboljelog pilota koji je odlučio izvršiti samoubojstvo stjuardesa je bespomoćna", navodi FAZ riječi pilota.
Ako se hoće povećati sigurnost mora se dokazati da su redoviti psihijatrijski testovi svrhoviti, a naprosto staviti stjuardesu da sjedi u pilotskoj kabini je besmisleno.
Glasnogovornik Air Francea upozorio je na opasnost od više birokracije i novih propisa koji su u slučaju problema nekorisni.
Zrakoplovni stručnjak koji je zatražio da ostane neimenovan čvrsto smatra: "To ne daje niti 0,01 posto više sigurnosti".