Ministar pomorstva, prometa i infrastrukture,
Siniša Hajdaš Dončić, u intervjuu za
Novi list kazao je kako će svi građani koji samo
povremeno koriste autoceste i nemaju popuste, poput ENC-a ili
kartice, plaćati skuplju cestarinu.
"Imam rješenje za to koje ću predložiti Upravi Hrvatskih
autocesta i ARZ-a. Tražit ću da naprave diverzifikaciju cijena na
način da česti korisnici koji koriste elektronsku naplatu
cestarine (ENC) imaju dodatne povoljnosti i popuste, odnosno da
se za njih cijena ne mijenja. Za sve ostale spreman sam
razgovarati o povećanju cestarine na autocestama u Hrvatskoj",
kazao je novopečeni ministar.
Osim cesta, priznao je kako je prvi prioritet ove Vlade
stavljanje u funkciju stare pruge Zagreb-Rijeka za teretni promet
i rastuće potrebe servisiranja riječke luke.
"Ta pruga je na europskom koridoru, što znači da je prihvatljiva
za sufinanciranje od strane EU-a. Po nekim planovima, pruga se
može u 20-tak mjeseci kvalitetno obnoviti, čak i malo skratiti
izgradnjom određenog broja vijadukata, koji su u skladu s
prostornim planovima. Ako skratimo tu prugu za 10 do 15
kilometara i unificiramo je na istu elektromagnetsku mrežu, u
kratkom razdoblju dobit ćemo veći kapacitet i protočnost, a time
i veću konkurentnost pruge i cijelog prometnog pravca", izjavio
je.
Hajdaš Dončić otkrio je i kako Vlada namjerava naručiti
projektiranje Krčkog mosta, a najizgledniji su Kinezi, no ni
Deutsche Bahn nije za odbaciti.
Međutim, Kinezi i Nijemci, prema ministrovim riječima, dva su
najozbiljnija kandidata za izgradnju nizinske pruge.
"Kinezi
imaju suficit platne bilance, imaju viška novaca kojeg moraju
negdje plasirati, a Nijemci se moraju boriti zbog svoje
prometne uloge i svojevrsnog supstituta za Hamburg, a to bi mogla
biti upravo Rijeka", rekao je Hajdaš Dončić.
Ministar pomorstva, prometa i infrastrukture potvrdio je kako poskupljuju i cestarine, a nizinska pruga ide Kinezima ili Nijemcima.