VARAŽDIN - Povjesničar umjetnosti i glazbeni publicist Darko Glavan (58) poginuo je u prometnoj nesreći koja se, pod još uvijek nerazjašnjenim okolnostima, dogodila u Varaždinu u noći s nedjelje na ponedjeljak, nedugo nakon koncerta Carlosa Santane na Radar Festivalu.
Na Glavana je pola sata iza ponoći, dok je pješačio županijskom cestom između Varaždina i Turčina, naletio nepoznati vozač i usmrtio ga te nakon toga pobjegao s mjesta nesreće, potvrdio je glasnogovornik varaždinske policije Dražen Krtanjek.
Nesreća se dogodila na udaljenosti oko 1,5 kilometar od stadiona Varteks na kojem se održavao Radar Festival.
Glavanovo tijelo pronađeno je uz cestu, a na mjestu nesreće nije bilo tragova kočenja već samo dijelovi stakla i plastike koji odgovaraju braniku automobila.
Varaždinska policija još uvijek traga za osobnim automobilom i vozačem te moli sve koji znaju nešto više o okolnostima nesreće da se jave u najbližu policijsku postaju.
Poznati kritičar je na Radar Festival, na kojem su nastupili Eric Burdon, Solomon Burke i Carlos Santana, stigao u pratnji jedne osobe, a još nije poznato kamo se zaputio nakon koncerta.
Darko Glavan rođen je 29. lipnja 1951. u Rijeci. Diplomirao je na Odsjeku povijesti umjetnosti i komparativne književnosti Filozofskog fakulteta u Zagrebu gdje je kraće vrijeme predavao i na Odsjeku muzeologije.
Od 1987., s prekidom, do 2003. bio je kustos u Muzeju Mimara, a nakon toga voditelj odnosa s javnošću. Autor je desetak međunarodnih i stotinjak nacionalnih izložaba, 2002. objavio je monografiju o Antunu Motiki, a 2005. monografiju o Galeriji Studentskog centra u Zagrebu. Krajem 2003. izabran je za predsjednika hrvatske sekcije AICA-e (međunarodne udruge likovnih kritičara). Objavio je niz likovnih kritika o djelima suvremenih hrvatskih umjetnika.
Osim što je bio vrstan povjesničar umjetnosti, Glavan je bio jedan od poznatijih hrvatskih rock kritičara. Svoju prvu knjigu "Punk", prvu autorsku knjigu o punku u bivšoj državi, objavio je 1980. Suautor je biografija Bijelog dugmeta, Rolling Stonesa i Prljavog kazališta. Povijesti i teoriji rock glazbe pridonio je prijevodima djela poput "Tajne povijesti rocka" Ronija Sariga.