NALAZIŠTA U AUSTRALIJI / Otkrivene tri nove vrste dinosaura

Fosili pripadaju dvjema novim vrstama gigantskih dinosaura biljoždera i jednoj mesoždera. Datiraju iz doba krede.

3.7.2009.

SYDNEY - Australski znanstvenici otkrili su u Queenslandu fosile triju novih vrsta dinosaura, koji datiraju iz doba krede.

Fosili pripadaju dvjema novim vrstama gigantskih dinosaura biljoždera i jednoj mesoždera te dokazuju da Australija ima mnogo složeniju prapovijesnu prošlost nego li se mislilo.

"Australija je veliko neistraženo područje u našem postojećem znanju o dobu dinosaura. Ovi će nam pronalasci sigurno pomoći da popunimo neke rupe", rekao je paleontolog Ben Kear sa sveučilišta La Trobe u Melbourneu.

Fosilna nalazišta dinosaura u Australiji krajnje su siromašna u usporedbi sa Sjevernom i Južnom Amerikom ili Afrikom.

Teropodni (dvonožni) mesožder nazvan je australovenatorom, a sauropodni (četveronožni) biljožderi su diamantinasaurus i wintonotitan.

"Australoventor je bio gepard svoga vremena, lagan i brz. Svoju je lovinu bez problema stizao na otvorenom prostoru. On je australski odgovor na jednog od najpoznatijih predatora toga vremena, velociraptora, samo mnogo veći i strašniji od njega. No, ipak bitno manji od tyrannosaurusa rexa", rekao je paleontolog Scott Hocknull, predstavljajući otkriće.

Fizički izgled biljoždera diamantinasaurusa australski su znanstvenici usporedili s današnjim nilskim konjem, a wintonotitana sa žirafom.

Dinosauri biljožderi su u pravilu bili veći i teži od mesoždera.

Skriveno u raju