Govoreći o propalim pregovorima s rumunjskom Grampet Grupom, ministar pomorstva, prometa i infrastrukture Siniša Hajdaš Dončić je istaknuo:
"Žao mi je što je ovako završilo, ali uvjeti se nisu mogli prihvatiti, tako da je za ministarstvo priča završena. Svejedno je iz koje zemlje ulagač dolazi, jednostavno nije ispunio uvjete... Ljutnja? To vam je isto kao kad prekidate s djevojkom...", slikovito je opisao ministar Hajdaš Dončić.
"Bili smo šokirani i priopćenjem koje je ministarstvo poslalo u petak, a koje sadrži niz neistina. Jasno je da su tražili samo žrtveno janje za propast pregovora", kažu iz Grampet Grupe.
Dodao je kako za HŽ Cargo nema loših scenarija jer je napravljen paralelni plan restrukturiranja. Alternativa je stečaj s likvidacijom. A kakav je plan?
Do kraja godine iz HŽ Carga mora otići 1100 zaposlenika (od njih ukupno 3482), svi će oni dobiti otpremnine. Ostalim zaposlenicima se odmah režu plaće za 20 posto. Također se treba riješiti svega onoga što nije primarna djelatnost.
Tek kada se ispune ovi uvjeti država će dati pozajmicu od 230 milijuna kuna za servisiranje obveza, te će preuzeti ukupne dugoročne obveze HŽ Carga od 800 milijuna kuna, a zatim će se pokušati naplatiti od imovine Carga.
"Tih 230 milijuna kuna je pozajmica Cargu koju on za 15 mjeseca vraća... ili kreditnim zaduženjem ili prodajom imovine. HŽ Cargo samo ovako može opstati. Stečaj bi bio skuplja opcija, a ovakve pozajmice su dozvoljene. Interes je države da Cargo kao operater opstane... pogotovo zbog interesa u lukama. Ako se ovo restrukturiranje provede, Cargo je održiv", dodao je ministar pomorstva, prometa i infrastrukture.
Postoji i ALI... Ako se dogovor sa sindikatima oko ovog plana ne postigne, nad HŽ Cargom ide stečaj s likvidacijom.
"Sa sindikatima se pregovara o izmjenama kolektivnog ugovora... Višak u prvoj fazi je 800 zaposlenika, a onda još 160 zaposlenih. U tijeku izrada plana restrukturiranja, uštedjet će se i na gorivu za lokomotive. Rješavaju se i dugovanja iz željeznica BiH koje su nam dužne 7 milijuna eura. Ovo godine ne očekujemo pad prijevoza", rekao je Danijel Krakić, predsjednik Uprave HŽ Carga.
Što se tiče priče oko privatizacije, novi natječaj će biti raspisan, ali ne ove godine. Ove će godine samo samo pojedini dijelovi ići na natječaj, primjerice... Radionica željezničkih vozila Čakovec d.o.o.
Grampet Grupa: Šokirani smo!
U zagrebačkom hotelu Regent Esplanade održana je i konferencija za medije rumunjske tvrtke Grampet vezano za raskid ugovora oko HŽ Carga. Pred novinarima su se pojavili glavni pregovarač za Grampet Grupu Sergej Dikun, glasnogovornica Oana Popescu te dirketor za razvoj Razvan Zamfir.
"Šokirani smo naglim prekidom pregovora, Vlada RH je očito bila svjesna manjkavog pokušaja prodaje. Zaključujemo da je Vlada odlučila preuzeti odgovornost za HŽ Cargo, jer smo i zadnjih par mjeseci dobili dojam da ga država zapravo ne želi prodati. Mi smo kolateralne žrtve u ovom procesu, ukazivali smo na probleme i rješenja. Hrvatska bi bila važan dio našeg područja rada", rekla je Oana Popescu, glasnogovornica Grampet Grupe.
"Ovo nije način kako se odnositi prema ozbiljnom ulagaču, bili smo šokirani i priopćenjem koje je ministarstvo poslalo u petak, a koje sadrži niz neistina. Jasno je da su tražili samo žrtveno janje za propast pregovora", kažu iz Grampet Grupe.
Rumunski investitor je potvrdio da kod njih i dalje postoji interes za ulaganja u Hrvatskoj, te će čekati novu privatizaciju.