DOSAD NEZABILJEŽENO /

Operacija koja će koštati više od 600 milijuna dolara!

Image

Olupina teška 114.500 tona i duga poput tri nogometna igrališta leži nagnuta u moru oko otočića Giglia otkako se u siječnju 2012. nasukala na stijene i djelomično potonula u trenutku dok je na brodu bilo 4.229 putnika.

14.9.2013.
9:22
VOYO logo

U ponedjeljak ujutro počinje operacija uspravljanja olupine kruzera Costa Concordije iz mora na jugu Italije, što je dosad nezabilježena operacija koja će stajati više od 600 milijuna dolara.

Akcija će početi u šest sati ujutro dopuste li to vremenske prilike, rekao je FrancoGabrielli, zapovjednik civilne zaštite koja nadzire operaciju.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Olupina teška 114.500 tona i duga poput tri nogometna igrališta leži nagnuta u moru oko otočića Giglia otkako se u siječnju 2012. nasukala na stijene i djelomično potonula u trenutku dok je na brodu bilo 4.229 putnika.

U nesreći koja se dogodila pod okriljem noći poginule su 32 osobe.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Mislim da se radi o najskupljem izvlačenju brodske olupine u povijesti", kaže Rahul Khanna, nekadašnji kapetan tankera i teretnih brodova, a danas savjetnik osiguravajuće kompanije Allianz.

Uz pomoć cementnih vreća i za tu prigodu posebno izrađene metalne platforme, radnici su ranije uspjeli stabilizirati zahrđali brod koji je svakoga trenutka mogao s podvodne stijene skliznuti u dublje vode.

Plan je uspraviti olupinu pomoću čeličnih užadi i hidrauličnih dizalica, što je vrlo složena i osjetljiva operacija imajući na umu da je trup broda teško oštećen 20 mjeseci nakon havarije.

Zadnje zeleno svjetlo za operaciju dat će se u nedjelju popodne i ovisi o vremenskoj prognozi. "Vrijeme je najgori neprijatelj", kaže Južnoafrikanac NickSolane, koji već tri desetljeća diljem svijeta predvodi operacije podizanja i spašavanja brodova. Ako se sve bude odvijalo prema planu i vrijeme ostane povoljno, brod će se uz pomoć jakih sajli najprije zarotirati, a potom će ga se povlačenjem ispod i iznad olupine lagano staviti u uspravan položaj. "Ništa nismo prepustili slučaju", dodaje Gabrielli.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Tako uspravljena Costa Concordia će se zatim stabilizirati prije nego što se otegli u rezalište i pretvori u staro željezo.

Očekuje se da će akcija trajati između deset i 12 sati tijekom kojih će biti zabranjen sav pomorski promet u tome području.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Međunarodni tim od oko 500 radnika i inženjera, koji na saniranju olupine rade već više od godine dana, ranije je ispumpao preostalo gorivo kako bi se spriječilo onečišćenje okoliša, no zaštitari okoliša ipak upozoravaju na rizik istjecanja otrovnih kemikalija u more.

Vlasti su objavile da će operacija stajati 600 milijuna eura, a možda i više više, dok osiguravajuće tvrtke procjenjuju da bi se cijena na kraju mogla popeti na milijardu eura, čime bi akcija premašila vrijednost samoga broda.

Radi usporedbe, izvlačenje olupine MV Rene, golemog broda za prijevoz kontejnera koji je 2011. potonuo u vodama oko Novog Zelanda, stajala je oko 240 milijuna dolara.

Sedam puta veća od Titanika, Costa Concordia je bio tipičan predstavnik golemih kruzera nove generacije, izgrađenih za prijevoz tisuća putnika i njihovu zabavu kroz ponudu brojnih restorana, kino dvorana i barova.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Vjeruje se da su u utrobi broda još dva tijela, a Gabrielli kaže da će potraga za njima početi tek kada se završi uspravljanje broda.

Kapetanu Costa Concordie FrancescuSchettinu trenutno se sudi za ubojstvo iz nehata i napuštanja broda prije evakuacije putnika.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Dosje jarak
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo