U Preku je na najveći prosvjedni skup u povijesti zadarskih otoka
došlo oko 400 Ugljanaca i Pašmanaca - i staro i mlado.
Prosvjedovalo se protiv smanjenja broja linija prema centru
Zadra.
"Ne slušaju praksu, nego politiku, a to nije dobro. treba slušati
ljude koji idu, a imali su vrimena 20 godina i još to mogu
ispraviti", kazao je jedan od prosvjednika.
Preko je samo 3 milje udaljen od Zadra, pa se Prečani smatraju
stanovnicima gradskog predgrađa, ali i građanima drugog
reda.
"U smislu kulturnog i jednog društvenog života definitivno
smatram da smo diskriminirani", kazala je Vesna Penić iz
Kukljice.
Otočani ne idu često automobilima na kopno i zato smatraju da im
ne treba 15 trajektnih linija za Gaženicu i samo 8 brodskih za
Poluotok, nego obratno - što više brodskih ili pješačkih linija.
Četiri tisuće njih to je zatražilo i peticijom "Zaustavimo
izolaciju Ugljana i Pašmana" kojom traže 15 povratnih putovanja
za Poluotok.
Odgovorni tvrde da je baš Ugljan povezan s kopnom kao ni jedan
drugi hrvatski otok.
"Te linije uopće nisu isplative, one se subvencioniraju iz
državnog proračuna, sada će još i više meni se čini. Odnosno
brojke će pokazati sada kada budu tražili se brodovi raspisan je
natječaj kao rentabilna linija, ali hoće li se netko javit ne
znam, vrijeme će pokazati", poručio je IvanFraničević, ravnatelj Agencije za obalni
linijski pomorski promet.
Vrijeme će pokazati i koje linije trebaju biti "poduplanje" jer
radnim danom u 7 ujutro na rivi u Preku čeka 500-njak
otočana.
"Ta putovanja nisu ravnomjerno opterećena nego u jutarnjim satima
je kud i kamo veći broj. I brod kapaciteta najmanje 450 do 500
putnika bi trebao biti brod koji će voziti Zadar Preko", smatra
SlavkoBačić, umirovljeni
zadarski lučki kapetan.
Nova luka u Gaženici je konačno spremna. 30. ožujka veliki je
datum preseljenja trajektnog prometa.
Zaustavimo izolaciju Ugljana i Pašmana, zavapilo je danas oko 400 građana u Preku, na jednom od najvećih prosvjeda u povijesti otoka Ugljana