Na Trgu bana Jelačića i Trgu Petra Preradovića, popularnom Cvjetnom trgu, uskoro će biti zabranjeno postavljanje reklama i reklamnih panoa na zgrade, a već postavljeni trebaju se ukloniti najkasnije do proljeća sljedeće godine.
To je predložio zagrebački gradonačelnik MilanBandić, a o prijedlogu izmjena i dopuna odluke o komunalnom redu raspravljat će gradski zastupnici na sjednici Gradske skupštine, 29. kolovoza.
Prihvate li taj prijedlog, bit će zabranjeno postavljanje reklama i reklamnih panoa na krovne površine, pročelja zgrada i fasadne skele na Trgu bana Josipa Jelačića i Trgu Petra Preradovića, osim reklamnih natpisa, natpisa i tvrtki u zoni prizemlja, sukladno Pravilniku o postavljanju zaštitnih naprava, tvrtke, natpisa, jarbola, reklama i reklamnih panoa.
"Vlasnici već postavljenih reklama i reklamnih panoa na krovnim površinama, pročeljima zgrada i fasadnim skelama na Trgu bana Josipa Jelačića i Trgu Petra Preradovića, dužni su ih ukloniti do 1. ožujka 2014.", stoji u prijedlogu.
U obrazloženju odluke Bandić navodi kako su se u užem središtu grada godinama postavljale reklame i reklamni panoi svih tipova i veličina, i to na krovne površine, balkone, pročelja zgrada, fasadne skele, zbog čega je narušen izgled stare gradske jezgre, posebno Jelačićevog i Cvjetnog trga.
Iako su se reklame tada postavljale po važećim propisima, gradonačelnik sada predlaže zabranu takve vrste reklamiranja na tim trgovima.
Na taj će se način, ističe u prijedlogu, stara gradska jezgra rasteretiti neprimjerenog komercijalnog oglašavanja i vratiti svoj identitet, a istovremeno bi tvrtke i druge pravne osobe sa sjedištem na navedenim trgovima neometano nastavile s radom prema odredbama Pravilnika.
Odluka stupa na snagu osam dana od objave u Službenom glasniku Grada Zagreba.